• Suri

Bugaboo tråden nr 14

Är cameleon svår att montera?
    Jag har beställt en i USA, våra vänner ska ta den med sig hem därifrån när de flyttar. Nu oroar han sig över monteringen. (Jag hoppades att han kunde montera den och kolla så att allt är ok. Men han törs inte för han är så rädd att han skall förstöra våran vagn.) Vad kan gå snett? Är det så svårt som det ser ut?

• Suri

Hihi, jag är så lycklig måsta jag bara säga. Jag är numera stolt ägare till en helröd cameleon. Jag får den inte förrens i slutet på Juli tyvärr... Så jag kan inte gå och provdra, klämma, känna eller piffa den än. Men bebis kommer i oktober så jag har tid på mig.

Tack för råd. Alla tidigare råd också då jag var mitt uppe i köpprocessen.

Köpte en skip-hop till. Den hänger propfull med söta kläder inhandlade i NY. Hänger den bra på styret? Eller glider den ner?

Måste bara få säga att buggan betalade vi 5400 för och väskan kostade 300kr. Vi har "tjänat in en flygresa på att handla där.

• Suri
    FridaLee skrev 2008-06-08 20:10:05 följande:
    vilken butik beställde du ifrån i usa? vi tänkte mä köpa från usa när mannen ska dit.
    De säljer buggan på alla babybutiker verkar det som. I alla fall i NY. Vi köpte vår på www.giggle.com
    Men vi beställde inte utan köpte den direkt i butiken. Jättefin affär soho som jag var på flera gånger. Det man får tänka på är att skatt tillkommer på priset. Har ingen aning hur det fungerar.
    Ska han ta den med sig? I så fall rekommenderar jag att ni beställer den innan, så rätt färg finns, sedan kan han hämta den i butiken när han är dät eller få den levererad dit han bor. Vart i USA ska han vara?
  • Suri

Nä, nu måste ni hjälpa mig. Det där felet med handtaget som flera har reklamerat...

Nu skriver min kompis i NY, som jag bad testdra i handtaget, att det glider lite på ena sidan. citat: "Jag lokaliserade handtaget och stängde spännena och drog i handtaget. Då sitter det som berget på ena sidan, och glider en del på den andra :/ . Vad göra?"

Vagnen är inte monterad. Han har bara dragit i handtaget. Fan fan fan, det var ju detta som INTE fick hända!
    (mina gravhormoner får spel här i värmen, känner att jag kokar över snart, *ledsen*)

• Suri
    trasslig skrev 2008-06-08 21:57:51 följande:
    Min kompis har samma problem. Hon köpte en från Nederländerna tror jag. Handtaget "vickar" åt sidorna. Tydligen var det fel på en massa vagnar från den sidan, hon hade fått svar på mejlen att cirka 250 vagnar stod i kö för att få nya chassin men att bara 5 kommit hittils. Även de var trasiga..
    Du skojar?? Nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... men det verkar inte vara samma fel. Här är det själva teleskophandtaget som glider upp lite på ena sidan som jag fattar det.
  • Suri

Vad gör jag nu?
    Handtaget glider på ena sidan. Vagnen är inte monterad ens. Alldeles sprillans ny. Kom från butiken i fredags. Snyft. Reklamerar man i butiken eller hemsidan? Bör jag montera vagnen för att kolla att det inte är fel på något annat?

• Suri
    Kajsan skrev 2008-06-08 22:12:28 följande:
    Du behöver inte montera vagnen, ointressant om det är fler fel, du ska ju reklamera oavsett ( sen tror jag inte det är fler fel helller ) Tillbaks till butik med den och få en ny!
    ok. Suck. Vilken otur.
  • Suri

Självklart ska jag råka ut för det klassiska chassifelet... Här sitter jag och vagnen är hos vänner i NY. Känner mig så besvärlig att be dem skicka tillbaka vagnen (eller bara shassit) och krångla med det. När de varit så snälla och erbjudit sig att ta vagnen med sig hem till sverige. TYYYYPISKT!!

Och jag som var så glad Ledsen

Hoppas verkligen att det löser sig snabbt, utan problem. Att de bara byter utan att tjafsa med mina stackars vänner som inte alls har tid med sådant krångel.

Tack för ert stöd.

• Suri
    Cilla R skrev 2008-06-09 17:53:35 följande:
    Fick mitt nya chassi idag *wohoo* Har dock inte hunnit fälla upp det ännu och testat om allt är OK, så håll tummarna så jag slipper skicka tillbaka det
    Håller tummarna.
  • Suri

Har alla samma problem? Att handtaget glider?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14