• Bina

Bugaboo tråden nr 14

Hej tjejer... en fråga... har Bugaboos åkpåse ändrat utförande så alla nya har selhål mitt i ryggen, lodräta för axelbanden och har en annorlunda "form"? Anledningen till att jag frågar är att jag har fått en påstådd vanlig påse men som är helt olik de tre tidigare jag haft. Jag tror jag fått en Beepåse eller något amerikanskt möjligen..

• Bina

Ofint av mig att inte följa upp mitt eget inlägg *rodnar* ... ja jag tror jag har fått en hybridåkpåse eller något liknande (usa-variant?) den har bee-sele-hål men har tyg att sätta om ryggstödet vilket "thj" då säger att det inte är på Beepåsarna utan enbart knappar. Nu har jag provat den och den sitter som en smäck trots att den är annorlunda mot de tidigare jag haft... apelsinfärgad och fin.

Den kommer från en forum-vän som köpt den från Babytrader.

• Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-15 08:50:09 följande:
    Det kan inte vara de andra som är hybrider då? För den låter ju helt "normal". Bild?
    Den har hål i ryggen/vid rumpan för bee-sele ... har alla nya det? och de gamla påsarna har sina selhål vågrät - nu är alla lodräta
  • Bina

mamma2003... bild på g i mitt galleri - jag har inte plus

• Bina
    medea08 skrev 2008-06-15 12:12:37 följande:
    När jag köpte min vagn så fick jag med en ståbräda också (begagnad). Dock så är det bara två delar, själva brädan också hjulet. Har förstått att det ska vara med en snodd av något slag också? Vad är den till för, går det inte att använda brädan utan den?
    Snodden är en vanlig rund resår med snoddstopp att hissa upp brädan med när syskonet inte behöver stå på den. Den fästs mot mittstaget under vagnen... jag skall fota - strax finns bild i mitt galleri.
  • Bina
    medea08 skrev 2008-06-15 12:43:09 följande:
    Tack så jättemycket för bild och förklaring!! Ståbrädan är alltså fullt funktionsduglig utan snodden? Även om det blir lite krångligare?
    Absolut - du kan säkert själv fixa iordning något liknande
  • Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 10:41:38 följande:
    Förresten Bina; det var ju lite snack om din nya åkpåse och jag kan inte riktigt släppa det . Kollade igenom mina åkpåsar och alla som är lite äldre har ett hål för övre selbanden, och inga hål i ryggen, utan bara på sidorna. Till "mellanbenenremmen" var det väl ett hål? Minns inte säkert om det var ett eller två.Däremot på de nyare modellerna så är det två hål till de övre selbanden, hål i ryggen och sidorna samt tre hål för "mellanbenenremmen".Jag har flera av varje så det är bara fråga om den nyare eller äldre versionen. Ingen hybrid alltså! *puh, nu är det utrett, hatar lösa trådar*
    YES två för axlar & tre för grenband & bee-hål & sidhål

Skönt - ingen hybrid utan helt enkelt en ny modell. *tack*
  • Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 11:46:31 följande:
    Grenband var ju något enklare ord än mellanbenenremmen .Hålen i ryggen är främst för Yankee-modellerna antar jag men passar såklart också perfekt för Bee.
    Ja precis... hur de nu kan vilja ha sina selar i ryggen?! ... jag modifierade vår Bee direkt så selen kommer från sidan istället.
  • Bina
    mamma2003 skrev 2008-06-16 11:46:31 följande:
    Grenband var ju något enklare ord än mellanbenenremmen
  • Bina

Azel... ohh är du så stark att du fixar att pumpa i sååå mycket luft

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14