Inlägg från: AsfaltsBlomma |Visa alla inlägg
  • AsfaltsBlomma

Bugaboo tråden nr 14

Thj eller någon annan här som vet.
    Vad kostar plattan till liggdelen? Och de två skenorna som man sätter på kortsidorna? Utöver detta och madrassen så är det väl inte mer man behöver till liggdelen va?!

• AsfaltsBlomma

Ja, madrassen är ju sketadyr! Men jag har en ny hemma från sonens gamla vagn och jag testade den igår och den passar faktiskt.
    Jag är också en sån gör det själv-typ så har också funderat på om man kan fixa till plattan själv och det bör inte vara så svårt men visst har originalet några "tassar" så inte själva tyget hamnar på golvet när man sätter ner den!? Och dessa kan ju vara lite svåra att fixa till...

mallan brallan skrev 2008-06-10 23:09:26 följande:

Asfaltsblomma: Jag har oxå funderat på det här med tillbehören till liggdelen...Madrassen i sig kostar typ 6-700 å plattan nån hundring eller två.Man kan ju igentligen såga till en plyfaskiva till botten å hitta en bra madrassatt klippa till... Vad tror du?(har tittat lite för mycket på äntligen hemma känner jag)
  • AsfaltsBlomma

Yeeeiii! Fick paket ifrån Kiwikid idag. Ingen tull heller. Och direkt hem till dörren.

• AsfaltsBlomma

Fru Indosaurie skrev 2008-06-23 10:31:31 följande:

jag la ut min cam på annons och fick ett svar om att jag nog fick lov att sänka priset eftersom att man nu kan köpa en fabriksny likadan för 1250 kr
    Det är verkligen synd om där är någon köpare som tror att Buggaboo och Bygga Bo är samma vagn.

Sen förstår jag inte varför man överhuvudtaget bemödar sig att kommentera priset på annonser. Tycker man att priset är för dyrt så kan man väl bara skita i den annonsen. Inte sänker väl säljaren priset bara för att nån tycker det är för dyrt. Är så trött på att få såna mail när man har nåt till försäljning!
  • AsfaltsBlomma

Jag köpte en Frog till min son när han var 18 månader cirka så jag tycker absolut att ni ska köpa en Cam nu direkt!

Chaplin skrev 2008-06-25 20:36:36 följande:
    Har en fråga till er cameleonägare.Vi har en son som snart är 15 månader. Har en gammal tung otymplig sittvagn till honom som jag är väldigt trött på.Funderade därför på att köpa en ny smidigare sittvagn till honom.Men nu är det så att vi planerar ett syskon, med lite tur kanske jag redan är gravid! Är jag inte det nu, så hoppas jag ju på att bli det snart. Till syskonet skulle jag gärna köpa en cameleon.Nu börjar jag fundera på att göra det redan nu så att lillkillen kan använda den tills bebisen (förhoppningsvis) anländer någon gång nästa år.Hur skulle ni göra, köpa en enklare sittvagn nu, eller en cameleon på en gång som bebisen sedan kan överta?
  • AsfaltsBlomma

Hur är det nu? Visst funkar det med en Cameleon ram på ett Frog chassi??!!

Vill eller rättare sagt SKA ha en denim Cam klädsel snart men är så kluven om jag ska behålla Frog chassit eller satsa på en Cam. Gillar ju egentligen att det inte är justerbart handtag, känns säkrare så. Och då är det bara en Cam ram jag vill ha just för att den är lite större. Jobbigt med dessa valmöjligheter..

• AsfaltsBlomma

GRATTIS!! Va kul! Längtar också efter att få köra buggan som liggvagn men här lyser plusset med sin frånvaro varje månad.

Kajsan: Jag har en frog med cam klädsel men är dock dålig på att lägga upp bilder på den.

modestyclara skrev 2008-06-29 19:55:51 följande:
    Plussade i morse så nu måste jag bara hålla mig till v 12 och sedan ska här shoppas bebis-bugga-pimp-grejer Woho! Finns det några svenska webbshoppar som säljer lodgerbunker?Kan inte ni börja THJ? Är det någon som sett något seriöst säkerhetstest av bugaboos babyskydd förresten? Man vill ju gärna at tnågon oberoende testat... (utan att bugaboo betalat allstå...)
  • AsfaltsBlomma

Jag har en frog!

MGn skrev 2008-07-01 08:06:00 följande:
    Någon som har en frog? har haft två cameleon tidigare och både har gått sönder i chassiet så nu funderar jag på en frog, behöver lite hjälp =)
  • AsfaltsBlomma

Någon här som kört frog med ståbräda? Tänkte om barnet står bra trots att det inte är justerbart handtag?

• AsfaltsBlomma

Tack, det låter lovande.

MGn skrev 2008-08-23 00:39:24 följande:
    Det går jättebra, min dotter står kanonbra där, hon är 2 år gammal och är 86 cm lång
  • AsfaltsBlomma

Arrghh, varför ska alla bra reor vara i Stockholm!? Vill ju också fynda billiga klädslar.

• AsfaltsBlomma

Tänker du på den blå/svarta? Jag är dock ute efter en denim att byta ut frogen med.

Lille Mammsen skrev 2008-08-27 14:29:17 följande:
    Finns en bugga i kristanstad...tror jag de va för bra peng....skulle jag vela ha! (blocket)
  • AsfaltsBlomma

Ja, har ju funderat på det också. Har dock inte ens fått tummarna loss att lägga ut frogen på annons men kanske skulle fixa med det ist för att sitta här....

SooJuicy skrev 2008-08-27 16:47:12 följande:
    Men säljaren kanske kan skicka den?
  • AsfaltsBlomma

På deluxe modellen har de även ersatt kardborren med magnetlås.

dinana skrev 2008-08-31 15:39:25 följande:
    Hittade svaret på min fråga nu.. deluxe modellen är från 2008 och "Deluxe Edition includes the New Shuttle Clips; a unique strap and fastening system that allows the Dash to attach neatly & conveniently to the handlebars of a stroller "
  • AsfaltsBlomma

Ja, magnetlåsen är inte så starka men kardborren är värdelös för att kläder och framför allt stickat fastnar och förstörs.

dinana skrev 2008-09-01 09:37:54 följande:
    Aha, då föredrar jag nog ändå kardborre modellen.. magnetlåsen går ju oftast upp om väskan är överfull.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14