Inlägg från: rackar2 |Visa alla inlägg
  • rackar2

Bugaboo tråden nr 14

Jag har precis beställt vagn och jag/vi beställde med grå bas. Bebis kommer i augusti. Tror det är en smaksak vilken basfärg man väljer. Har läst här i tråden att de som har i sand inte upplever att den blir så smutsig. Välj det du tycker är snyggt!! Valde den klarblåa toppen till min gråa bas så nu är det "bara" skötväska och lite lakan kvar att fixa...

• rackar2

Nu blev det besvärligt.... Har beställt en Cam i en butik i Uppsala. Fick beskedet idag att den blå toppen jag skulle ha inte skulle komma in... Så vad gör man? Jag kommer att ha grå bas, ´men nu vet jag inte vilken färg jag ska ha till? Röd canvas är snygg men vanligare. Bildtråden har jag kollat massor med gånger. Till saken hör att jag har köpt en grå oioi och en svart Skip hop så det måste passa med dem.

Skulle en denimtop fungera?

• rackar2

Skurk i Uppsala säljer Bugaboo. Jättegullig liten butik! Får en åkpåse på köpet. Funderade att beställa från Babytrader men när jag fick höra om åkpåsen beställde jag på hemmaplan i stället. Känns bra om jag nu får ett krånglande chassi.

Supersnyggt med offwhite, det håller jag med om. Men tveksam till att det fungerar när man hämtar på dagis. Alla skitiga ungar som hänger och kladdar på vagnen... Jag är nojig som det är nu med mina vagnar...

Tror inte maken går med på offwhite heller. Han kommer nog i och för sig köra den älskade UJ med bebis. De värsta vagnarna han vet är Emmaljunga och andra klumpeduns vagnar...

Fler förslag?

• rackar2

Det var den åt det turkosa hållet som inte skulle komma... Var tydligen stora problem med leveranserna och säljaren beklagade sig verkligen! Föreslog att jag skulle leta top på annat håll. Vissa färger hade hon inne. Var så inställd på den "turkosa" och ha en åkpåse till i samma färg. Går ju alltid att byta om man ledsnar. Men nu är det som sagt svårt......

• rackar2

thj, jag vet inte vilka toppar hon hade inne. Kanske får beställa en turkos top då, men grejen är ju den att då blir det fraktavgifter och vagnen blir dyrare än vad som var tänkt från början.....

• rackar2

Sand är snyggt men ganska så vanligt... Det finns helt enkelt för mycket att välja på! Kikar in hos dig och hämtar lite inspiration thj!

• rackar2

Maken ringde hem för någon timme sedan, han var i närheten av NK i Stockholm och berättade att han sett MINST 20 bugaboo, 3 UJ och en Phil och Ted!! Fick redogörelse över lite olika färgkombos...... Hade också velat vara med och titta på alla vagnar. I slutet av veckan ska vi hämta vår Bugaboo men har fortfarande inte bestämt topptyget...

Lite impad är jag av min vagnkunnige make!!

• rackar2

Kan bara svara lite grann... Om en timme ska vi åka och hämta vår sprillans nya cam. Var också inne på att köpa en beg men kom fram till att det var bättre att köpa en ny! Dels för att man får garantin och dels för att det är så högt andrahandsvärde. Hoppas jag inte lessnar på den här vagnen som jag har haft tendens att göra med tidigare vagnar.... Bara UJ som jag/vi varit supernöjda med.

Lycka till hur ni än gör!

• rackar2

Igår hämtade vi vår fina cam. Står och glänser i matrummet... Grå bas med denimtopp!! Måste bara hitta något fint att bädda med..... Var på Barnens hus men gillade ingenting där. Någon som har förslag på var man kan hitta gulliga filtar o dyl?

• rackar2

Irish, läs i ts så finns det en bra beskrivning om skillnaderna mellan de olika bugaboo vagnarna. Kika gärna i bildtråden också så får du se bilder på de olika varianterna.

• rackar2

THJ, om man har chassi med popnitar, är det säkert då? Eller kan man få problem i alla fall? Har inte rullat vagnen mer än inne i matrummet......... BF 6 augusti!

• rackar2

Det där ville jag inte höra....

Men känns ändå skönt att jag har köpt min vagn på hemmaplan om det skulle krångla! Håller tummarna!

• rackar2

Var står det när chassit är tillverkat? Enklare att fråga än att gå och leta...

Fick vagnen i juni.

• rackar2

Aj då...

Mitt chassi tillverkades nov 07, bara att vänta sig problem då kanske! Hoppas jag får bra service på min lilla butik där jag köpt vagnen.

Pop nitar byter man väl inte ut själv? Jag har inte skickat in mitt garantikort än.

• rackar2

Tack för de orden thj! Trots att jag köpte vagnen i Uppsala... Men är redan så nöjd med den, sitter och tittar på den just nu! Grå bas och denim top!

• rackar2

Hej alla proffs!
    Denna fråga har varit uppe många gånger, jag vet....

Vilken ståbräda förutom Bugaboos egna passar till camen? Hade fått för mig att buggy board skulle passa? (Vår modell heter gulligt nog "Kitty")Hade en sådan liggande som vi använt till UJ. Men det gick inte.... Den var för bred i "fästarmarna". Jag kanske minns helt fel eller hur gör man?

Hoppas någon kan hjälpa mig!!

• rackar2

Tack Isanna! Det måste vara en äldre modell vi har.... Har även varit in på lascals hemsida och sett att det var maxi som passade.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14