Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Bugaboo tråden nr 14

Vad har ni i vagnen nu under kalla/blåsiga sommarkvällar?

Min åkpåse är en 7 A.M så den är på tok för tjock, så jag måste införskaffa en tunn åkpåse för sommarhalvåret.

Ska jag köpa bugaboos egna eller en buggysnuggle, nån med erfarenhet?

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    moonie skrev 2008-06-07 11:09:07 följande:
    lilla sandra skrev 2008-06-07 10:29:05 följande: Jag hittade inget kollinr nu när jag beställde.
    Jag mailade och frågade om de skickat vagnen, när de svarade skrev de också kollinumret, så jag kunde följa paketets väg!
  • Mawe123

Har Babytrader slutat sälja cameleon utan liggdelen ? Förvånad

jag köpte min där i mars för 6030:-

• Mawe123

Hur går det för er som håller på att reklamera chassin hos babytrader?

Hur lång tid har det tagit att få det nya?

Har ni fått någon kompensation för besväret?

Tacksam för många svar, gärna i gästboken

• Mawe123
    modestyclara skrev 2008-06-30 21:41:21 följande:
    Ingen fara att köra vagnen. Handaget lossnar aldrig helt utan hamnar som värst på högsta höjden.Jag mailade babytrader och fick instruktioner om hur man skickar tillbaka vagnen. När de fått vagnen satte de in fraktpengarna på mitt konto och returnerade ett nytt chassi. Du kanske kan fråga om du kan få den gamla modellen på chassi eller ett frog-chassi istället om du könner dig obekväm med cameleon?
    Mitt chassi från babytrader var också fel i handtaget..

Mailade dem och de ville att jag skulle skicka in chassit så att de kunde kontrollera felet och sedan om det verkligen var ett tillverkningsfel skulle de skicka ett nytt.

Det hela skulle bara ta ett par dagar.

Skickade iväg chassit den 23:e och enligt babytrader har det fortfarande inte kommit fram... Så jag blir nog utan vagn ettt tag, suck...
  • Mawe123

Åh sitter och läser i tråden och längtar såååå efter min bugga!

Har reklamerat ett defekt chassi hos babytrader och väntat i två veckor på ett nytt chassi nu...

Kör en gammal BRIO och en lånad Emmaljunga medan jag väntar, men inte är det som att köra bugga inte, VILL HA min vagn tillbaka NU!!!

• Mawe123

Jag väntar på paket från babytrader, har fått en trackingcode, men hur var det... var det på posten man spårade med den koden eller hur gör man!??

• Mawe123

Åh så skönt, nu äntligen kan jag lägga min chassi reklamation med babytrader bakom mig!

Mitt nya chassi har kommit och det har tillverkningsdatum jun 2008 och fungerar perfekt än så länge!

Igår fick jag dessutom min kompensationsgåva från bugaboo!!

• Mawe123
    Shoegirl skrev 2008-07-19 09:54:46 följande:
    Vaddå vaddå?*nyfiken*
    Jag fick välja ett tillbehör till vagnen som de skickade helt kostnadsfritt.
  • Mawe123
    Linda Al skrev 2008-07-19 10:06:41 följande:
    Va? Var reklamerade du vagnen? Hos Bugaboo direkt eller? Jag vill ju också ha tillbehör...
    Jag reklamerade hos återförsäljaren, babytrader, men sen har jag i några vändor varit i kontakt med bugaboo och "som plåster på såren" för att jag blev tvungen att skicka in mitt chassi och vara utan vagn tills det nya chassit kom så fick jag välja ett tillbehör.

(Det tog två veckor innan mitt nya chassi kom från det att jag skickade iväg det gamla)

Trodde inte riktigt på att det skulle komma något, men igår kom min bruna åkpåse.

Jag har aldrig provat bugaboos egna åkpåse tidigare så det blev ett perfekt tillfälle att prova -men den ligger kvar i förpackningen än, är lite för varmt för den nu =)
  • Mawe123

Jag fick en åkpåse av bugaboo som kompensation för besväret med mitt chassi utbyte och undrar nu hur ni gör när ni använder dem.

Sätter ni fast dem över ryggstödet under sufletten och under sittplattan som tanken verkar vara, eller?

Jag tycker det tar sån tid och blir så besvärligt att sätta dit och ta bort om man vill ha åkpåsen på kvällspromenaden men inte på dagen...

Min 7 AM är lite enklare att sätta fast.

• Mawe123
    Corpset skrev 2008-07-21 14:03:54 följande:
    En historia om dålig service:Runt 15-17 juni tog jag kontakt med Babyproffsen Norrköping angående mitt chassi, som drog snett. Då jag har flyttat och mitt lokala Babyproffsen inte säljer Bugaboo, så blev det krångligt. Närmaste Bugaboo återförsäljaren låg 10-20 mil+ bort. Vi kom överens om att jag skulle åka in till Babyproffsen i stan (2 mil bort) och att de skulle titta på vagnen och vidarebefodra till BP Norrköping. Sagt och gjort, vi åkte in, och de kollade på chassit, samt selen som krånglat. Där fick jag höra att selen skulle vara sån (glida upp hur lätt som helst) och att chassit drar snett, att det är så på dessa vagnar.Anyway, de vidarebefodrade sina åsikter till BP i Norrköping. Senare blev jag uppringd, jag skulle få byta på chassi och sittdelsbas. De ville bara veta vilken färg, så skulle de lägga en beställning. Det skulle levereras direkt hem till mig, så skulle jag maila och få de gamla delarna upphämtade när de nya kommit fram.Den 27 juni fick jag ett mail från BP i Norrköping om att chassi var beställt och att det skulle ta ca 14 dagar.Den 8 juli så tar jag kontakt med BP i Norrköping, och de säger att det säkert kan ta en vecka till. De har inget kollinummer eller något sådant.15 juli mailar jag Bugaboo direkt och frågar om kollinummer. En väldigt trevlig person, som t o m är på semester, svarar nästan direkt och ber mig höra av mig till BP i Norrköping. Jag svarar att jag redan tagit kontakt med dem och att de inte vet något. Jag får till svar att hon ringt en kollega som kollat upp det, och hon kunde inte se någon beställning på ett chassi, endast en reklamation på en grå bas som gjordes 8/7. Hon bad att jag skulle be Norrköping maila mig och henne en konfirmation på beställningen. (Hon från Bugaboo är fortfarande på semester och ändå är hon så snabb på att svara och maila!)Jag ringer BP i Norrköping den 17 juli. Jag får prata med en J, som kollar upp mailen. Hon som skött ärendet är nämligen på semester. Hon tycker "Aha, så det var du som skulle ha basen. Finns ingen kund här som skulle ha den, den levererades till oss." Hon kollar igenom mailen och säger att T som är på semester får fixa det där när hon kommer tillbaka från semestern.Hon säger även att det är jättelång leveranstid på både klädslar och chassin och att det är säkert därför jag inte fått något än. Jag mailar det till hon från Bugaboo som kvickt som attan ringer upp mig och säger att det är 14 dagars leveranstid på chassin, och att de i Norrköping får helt enkelt lägga en ny beställning om hon som skötte den förra är på semester.Jag ringer BP i Norrköping igen. Jag säger att eftersom det inte verkar finnas nån beställning lagd, så får de lägga en ny. Det börjar bli dags för inskolning snart, och då behöver vi ha en vagn. Jag får till svar att T får sköta det, hon kommer tillbaka från sin semester den 21/7. Jag säger något halvhjärtat om att då tar det ju ännu längre tid att få den, men men...21 juli ringer jag BP i Norrköping. T är tillbaka från sin semester. De ska undersöka varför inget har kommit och sen skicka den grå basen som (fortfarande!!!) ligger hos dem till mig.Det är fortfarande två veckors leveranstid på chassit...Jag önskar att jag beställt ifrån Babytrader. :(
    Jag hade också strul med en reklamation av ett dåligt chassi, kontaktade då en tjej på bugaboo och berättade om min dåliga erfarenhet och besvikelsen över bugaboo investeringen, hon erbjöd mig då att fritt välja ett tillbehör till vagnen som kompensation från dem.

Jag valde en åkpåse och det känns lite bättre nu när jag fått den,Flört 
    och mitt nya fungerande chassi
  • Mawe123
    Isanna skrev 2008-07-22 23:16:57 följande:
    Jag behöver lite hjälp med mitt chassiproblem. Please help en stackare.Mitt chassi har glidit lääänge, så jag skickade mail till Babytrader i april för att förlara saken och de besvarade mailet med att de skulle skicka mig ett nytt chassi. Men strax efteråt fick jag det berömda massmailet där det stod att man måste utföra 25-kilos testet för att se om man hade rätt till ett nytt eller inte. Jag testade med svärmors våg och det var så precis att jag bedömde det som att mitt chassi inte var tillräckigt trasigt för att få reklamera. Jag vill ju inte stå utan vagn i nån vecka och sen inte få ett nytt chassi. Så jag behöll mitt chassi och handtaget har fortsatt att glida hela tiden på höger sida. Nu när vi var på semsester så pajade VÄNSTER sida på handtaget, skruven flög iväg (vet inte var) och allt är löst, det går inte längre att justera och man kan inte dra vagnen annat än på plana underlag för atnnars sticker handtaget iväg. Att det gick sönder på vänster sida och inte på höger antar jag beror på att varje gång handtaget har glidit så har det påverkat vänster sida eftersom hela chassit blir snett då. Jag skrev till Babytrader om detta och förklarade så gott jag kunde, bifogade även en bild på mitt defekta chassi. Jag fick svar från dom att eftersom mitt chassi hade klarat 25-´kilostestet så kunde jag inte begära ett nytt chassi, de skulle helt enkelt skicka mig nya skruvar. Men vågar jag lita på att det funkar? Hur vet man att det inte har gått sönder nåt med inuti handtaget som kan utgöra en risk i trappor osv?Hur skulle ni ha gjort, ska jag nöja mig med skruvar eller ska jag "gå vidare"?
    Jag tycker att du ska göra testet en gång till, kanske på en annan våg.

Mitt chassi klarade som mest 17kg och det gled ändå bara när jag drog upp vagnen för en trappa med barnet i.

Så om ditt ofta glider verkar det konstigt att det skulle palla för 25kg.

Det låter i mina öron som att du solklart har ett reklamatinsärende.

• Mawe123

Dear customer,

Unfortunately, we have to collect the frames and check the default.

According to the findings off  bugaboo international bv, the pushbar must stay in position

under the maximum pressure of 25 kg. or less ! This way the pressure can be seen as equal to

normal usage.

The way to test is as described below:

1. Take all detachable parts off from the undercarriage ( incl. wheels )

2. Place the undercarriage vertically, pushbar down, on to a scale.

3. Make sure the pushbar is drawn out, and the clips are “fastened”!

4. Push the frame down on the scale, and carefully read the pressure .

5. If the pushbar slides in with lower pressure than 25 kg.( ! ), you have the right

for exchanging the frame !

We hope that you can understand the difficulties on our side as we understand yours...

If your pushbar slides in with lower pressure than 25 kg. , please mail us

ASAP, so we can order new frame.However, if we check the pressure and it needs more than 25 kg. to slide the pushbar, we can only return the frame without exchanging it!

We are trying our best to help you, and we understand the inconveniance of the situation.

Kind regards

BABYTRADER.EU

thj skrev 2008-07-23 08:41:59 följande:
    Alla Chassin som glider är reklamations chassin.De ska inte glida..Vad är det för test ni måste göra?Har vi aldrig hört talas om.Kram
  • Mawe123
    Dis skrev 2008-07-24 22:47:15 följande:
    Vilken modell har du? Funderar på den som går att öppna i mitten.
    Jag har den, fungerar perfekt!!
  • Mawe123
    Fru Hennerdal skrev 2008-07-25 08:33:18 följande:
    Men hur går jag tillväga om det blir problem som ska ersättas av garantin om jag köper från Babytrader?
    Jag har köpt min vagn via babytrader och kontakten med dem fungerar bra.

De är snabba att svara på mail.

Mitt chassi var ett sånt som gled så det har jag fått utbytt.

De frågade bara efter numret på chassit sen var det ok att byta.
  • Mawe123
    Shoegirl skrev 2008-07-25 19:00:48 följande:
    Svar på #4526Det är nytt Cam-chassi du får va?På det nya chassit är det snap-fästen på det ställbara handtaget istället för vingmuttrarna som var tidigare. Men BB har haft problem med att den släpper och att handtaget då glider på ena eller båda sidorna.De ska ha åtgärdat problemet men kolla för säkerhets skull. Enklast genom att ställa handtaget på yttersta och försöka trycka ihop det mot en våg. Den ska klara 15 kg (? eller 10 kg? minns inte riktigt) utan att glida.
    Jag tror det är 25kg som det ska klara utan att glida...
  • Mawe123
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-09 15:09:25 följande:
    undrar verkligen vilket märka det var på den jag såg i går.....den var blå(mest) lite rödoch vit sen stjärna på dem eller stjärnor!!!!kan det vara Molo?
    Det låter som MOLO i mina öron.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14