• Alvi

Du som är född åren före och efter 1980 - hade du Savannbyxor?

Tyvärr hittar jag ingen bild, men ni som hade dem, vet väl vad jag menar?

Jag hade ett par. Svarta. Ville gärna ha ett par mörklila med, men var för feg...

Ule buku på er!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-04 11:43
    Jag googlar som en tok, men hittar INGA bildbesvis på att Savannbyxan faktiskt har existerat! Nu blir jag lite orolig...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som är född åren före och efter 1980 - hade du Savannbyxor?
  • Xay1de

Jag hade ett par i cargomodell. Lillsyrran som är född senare hade BARA Savannbyxor under hela högstadiet...

• Dirke

Med risk för att avslöja mig själv som lastgammal, men jag har inte den blekaste aning om vad savannbyxor är. :-O

Är "savann" själva märket, eller någon slags beskrivning av utseendet?

• Meline

Ja, jag tror det. Jag tror faktiskt att jag har ett par svarta liggande i förrådet, men jag är inte säker på om det är "riktiga" savannbyxor.
    Men jag minns dem inte som särskilt fula. De var väl bara stretchiga men lite bootcutaktiga byxor när man fick dem på?

Däremot hade jag ett par svarta buffalos med jättetjocka platåer. Vidrigt fula (men ur snygga tyckte jag då).

• Hella182

har inte läst igenom tråden, ingen som kan beskriva hur de ser ut?

you have not lived until something you love has died
  • Xay1de

Alltså, för alla er som undrar vad det är så var Savann ett märke på byxorna som var jättepopulärt bland tonårstjejer i slutet av 90-talet och början av 2000. Dom var oftasts stretch och ansågs vara lite snyggare och coolare än andra byxor. Om jag inte minns helt fel så var dom lite dyrare också.

Av princip hatade jag naturligtvis Savann eftersom jag var en sån där som var anti allt populärt när jag var tonåring. När jag tillslut föll till föga och köpte ett par var det första jag gjorde att pilla bort savannmärket som satt där bak...

Svar på tråden Du som är född åren före och efter 1980 - hade du Savannbyxor?