Inlägg från: santos deluxe |Visa alla inlägg
  • santos deluxe

Förbjuden kärlek

bara man inte pussar varandra på rumpan, för det är en kränkning...

Man kan ju inte förbjuda eller reglera en känsla om den är besvarad . Man kan inte ens förbjuda att folk tänder på våldtäckt. Hur ska man förbjuda två vuxna personer från kärlek ?

• santos deluxe

Det är ungefär lika smaklöst som att förbjuda homosexuella handlingar. Vi gör homosex olagligt för att vi tycker det är onaturligt och äckligt.

Gör det istället straffbart eller olagligt för syskon att skaffa barn pga risken för missbildning etc..

• santos deluxe

Det jag menade var att om det ska gara olagligt för två syskon som älskar varandra att ha sex borde homosexualitet också vara olagligt.

Incest-lagen är sjuk

• santos deluxe

Som sagt, sätt straff om syskon skaffar barn. Att lagstadga en känsla är ju sinnesjukt. Det går inte ens att göra pedofili olagligt då det är en känsla

• santos deluxe

jojo, NI tycker det är sjukt. men antagligen tycker inte dom två syskonen som är kära det.

Det finns många svenskar som tycker homosexualitet är äckligt och fortfarande boerde vara olagligt, det gör det inte rätt. Vem är NI att dömma ANDRA

• santos deluxe

AnnSofie100: Eller om aliens kommer, eller om Hitler vaknar ur sin dvala och kommer till sverige och viftar med Falukorven..

Kan man bli mer paranoid ?

Lurvenpajsaren: det kallas utveckling. Tänk vad många var emot när homosexuella handlingar 1944 avkriminalliserades. Folk hyttade och sa, var är sverige på väg när vi ska låta folk gå efter sina känslor. Vad blir det för konstigt samhälle.

Det skrämmer mig att svenskarna inte kommit längre. Kvinnor kräver samma lön, homosexuella kräver att få gifta sig men samma människor vill bestämma över andras känslor när det gäller två vuxna människor.

Ska vi inte förbjuda kiss-å-bajs-sex. För det är skit äckligt enligt min mening, totalt onödigt och kan vara farligt med bacillera. Folk kan ju DÖ!

• santos deluxe

Förespråkar incest och djursex.

Jag är för att två vuxna människor ska få välja om dom vill leva med varnadra, vare sig dom är man-man, kvinna-kvinna, sykon eller vad det nu kan vara. Dom är vuxna och kan själva välja.

Att utnytja någon är alltid att utnytja någon, vare sig det är djur, döttrar, barn, syskon etc. Men när två vuxna människor själva väljer borde ingen annan försöka bestämma åt dom.

Vad är det som är så konstigt med det ?

• santos deluxe

Lurven: Du misstolkar mig gång på gång. så jag tänker i framtiden addresera andra så kan du läsa vad jag skriver. Men snälla, försök läsa noga och förstå.

Snurre: Jag kan med gott samvete jämnställa homo/hetrosexualitet och incest förhållanden. Det handlar om två vuxna människor som älskar varandra mer än bara vänner. Och jag trir en homosexuell kan förstå motgångarna och det förbjudna i kärleken, att man måste hålla det hemligt osv.

Jag har skrivit det innan och skriver det igen.

Ta bort lagen som gör att t.ex syskon inte får ha ett kärleksförhållande. Sätt istället en lag som säger att det är sraffbart för incest förhållanden att skaffa barn. Jag menar incest förhållanden är väldigt ovanligt, och att dom skaffar barn är också ovanligt.

Att utnytja någon är aldrig okej, vare sig det är ett barn, syskon eller djur. Men när två vuxna personer har känslor för varandra borde inte en lag gå emot dom. Det är fel.

• santos deluxe

Men NI kan inte förstå att vilja ha ett förhållande med era syskon, men alla är inte NI. Vissa tänder på kiss och bajs, andra på tjejer, andra på killar andra på sina sykon. Shit happens..

Om en vuxen adopterad dotter träffar sin biologiska pappa och blir kär ?!..

• santos deluxe

Men snälla "FREE SPIRIT" för dig JA! För dom t.ex syskona som är totalt kära i varandra är det inte GALET utan bara kärlek.

Precis samma diskussion pågick när homosexualitet vart legalt. Många människor var arga för att den svenska moralen var på väg ner i helvetet, nu skulle bögar få böga helt öppet och alla barn skulle bli bögar. Medans dom liberala sa, dom är kära precis som alla andra, låt inte er moral påverka deras sexuella läggning.

Då satt folk som t.ex Free Spirit och sa, men det är fel. Det går emot naturen att syskon ska ha sex och älska, det är fel.

Förstår ni inte, ni motarbetar en självklar utveckling. Människan är mer komplex än vad ni tydligen är. Allt är inte så vitt och svart. Homo eller Hetro.

Om två vuxna människor älskar varandra, vem är ni att dömma

• santos deluxe

Men precis samma sak sa homo-hatarna förr. Samma sak, annorlunda ståndpunkt.

• santos deluxe

AnnSofie100: Det är svårt att få en accepterad sexualitet att bli icke accepterad igen. Det tog låååång tid för homosexualitet och "perversiteter" att bli syndigt efter romarna och grekerna.

Jag tror du har rätt i att allt går upp och ned, dock är vi inte inne i nån perversitet, folk är mer öppna och mindre trångsynta än för bara 40 år sedan. Det är inget moralisterna kan tvätta bort, om försöker i diktaturer som kina med en massa cencur och lagar, dock under ytan. Där kokar de olagliga syndiga värre än hä där det är lagligt och icke syndigt.

Men visst klarade kristendommen av det, genom tvångs-indoktinering, blod och död.

Vi kommer aldrig gå tillbaks till det, och skulle det ske skulle fler västerlänningar ställa sig på "terroristernas" sida. Men det kommer inte ske.

Att någon skulle bestämma hur jag vill ha mitt sexliv eller livsstil vore döden för mig, jag hade häldre skjutit mig i huvet än att leva under någon annans moral.

• santos deluxe

Nej men det är precis det som är grejen, DU tycker inte det är OKEJ, men dom två vuxna sykonen som är kära i varandra tycker det.

Vill en Pappa leva med sin dotter som är under 18 är det ett brott, utnytjande är aldrig okej. Men att någon annan MORAL ska få bestämma över två andra vuxna människor.

Jag tycker kiss/bajs/kräk-sex är jävligt motbjudande. Det kan i mån och mycke också vra farligt, någon kan få bajs i munnen och bakterier bla bla bla någon dör.

Men om två vuxna personer tänder på kiss och bajs så är det deras vilja, inte min. Så länge dom inte bajsar på mig eller på någon som inte vill bli bajsad på.

Samma sak där, så länge det inte kommer en lag som säger att man MÅSTE inleda sexuella förhållanden med sina syskon så är det ju alltid deras vilja som måste ses till. Inte alla andras.

• santos deluxe

Nej men det är precis det som är grejen, DU tycker inte det är OKEJ, men dom två vuxna sykonen som är kära i varandra tycker det.

Vill en Pappa leva med sin dotter som är under 18 är det ett brott, utnytjande är aldrig okej. Men att någon annan MORAL ska få bestämma över två andra vuxna människor.

Jag tycker kiss/bajs/kräk-sex är jävligt motbjudande. Det kan i mån och mycke också vra farligt, någon kan få bajs i munnen och bakterier bla bla bla någon dör.

Men om två vuxna personer tänder på kiss och bajs så är det deras vilja, inte min. Så länge dom inte bajsar på mig eller på någon som inte vill bli bajsad på.

Samma sak där, så länge det inte kommer en lag som säger att man MÅSTE inleda sexuella förhållanden med sina syskon så är det ju alltid deras vilja som måste ses till. Inte alla andras.

• santos deluxe

Men det går ju inte att komma förbi.

Personer med genetiska sjukdommar får skaffa barn, barn med fula föräldrar där barnet med stor sannolikhet kommer bli mobbad kommer få skaffa barn. Föräldrar med drogproblem osv osv osv osv osv. Det går inte att komma förbi.

Svar på tråden Förbjuden kärlek