Förbjuden kärlek
Om det inte är fel att två människor har känslor för varandra o inte borde vara lag på det...då ska det vara ok för en förälder att ha ett kärleksförhållande med sitt barn med så länge båda är med på det menar du?
Om det inte är fel att två människor har känslor för varandra o inte borde vara lag på det...då ska det vara ok för en förälder att ha ett kärleksförhållande med sitt barn med så länge båda är med på det menar du?
Santos skrev innan om att ta bort lagen där syskon inte får inleda ett förhållande men att en lag skulle sättas så de inte får skaffa barn.
Barnen skaffas o det är barnen som straffas!
Skulle ett kärleksförhållande mellan syskon accepteras i lagen så tror jag att det skulle födas ännu fler barn än vad det gör idag i de förhållandena!
Finns lagen at de inte får ha sex med varandra då träder de inte bara över den utan även över att skaffa barn. Det är två "lagar" de träder över i stället för en.
Jag tror de tänker mer än en gång om lagen finns!
Jag tycker inte att lagen ska ändras. Tycker INTE att syskon ska få ha ett kärleksförhållande...
Någon skrev att halvsyskon fick ha ett förhållande med varandra...o vad jag senast fick läsa om det så får dom INTE ha det. De är syskon o de har EN förälder gemensamt!
Läste nu att halvsyskon kan få gifta sig men de måste söka till länsstyrelsen
En pappa som lever ett kärleksförhållande med sin dotter eller son...eller en mamma med sin dotter eller son. En syster med sin bror...en förälder med sona båda barn...ja varför inte. Det låter ju hur normalt som helst!?
JAG anser att det är mycket onormalt att leva så! Jag hoppas att det aldrig kommer att bli lagligt iaf inte här i Sverige.
Jag vet att det finns mycket annat som andra tycker är onormalt o som de tycker borde förbjudas enligt lag...o jag vet att vi alla tycker olika.
Sen att det inte skadar andra...vad vet du om det? Det KAN bli barn! Vem kan skadas då?
Vi pratar inte bara om samma kön utan även de som är hetero o vad jag vet så kan de ju skaffa barn...vilket det finns dom som har gjort!
ALLA är INTE homosexuella som har en kärleksfull relation!
...sen tyvärr så är det mycket som är konstigt med våra lagar. Vissa får för lite tsraff o vissa får inget alls. Domaren avgör hur stor skada ett offer har tagit o det kan jag tycka är jävligt fel!
Vad jag menar med det är att...om två människor har blivit utsatta för samma saker men enligt den domare som sitter så kan han eller hon tycka att det ena fallet är värre än det andra...det ena offret har tagit mer skada än det andra...men vad vet domaren om det egentligen?
Alla sår o skador är inte alltid synliga!
Skulle en 16 åring vara tillsammans med en 14 åring så åker h*n dit för sexuella övergrepp för enligt lagen så är ju inte 14 åringen mogen...men den tex 20 åring som är förståndshandikappad är mogen för h*n har åldern inne?!
VEM avgör vem som är mogen eller inte mogen?
Föds ett barn till världen så blir det barnet ett offer!
chingShihTang...om ett syskonpar har en kärleksfull natt o det resulterar i barn. Barnet föds till världen o får en skada för livet pga de nära genetiska banden mellan barnets syskon...är inte det barnet ett offer då?
Ett barn kan inte välja sina föräldrar...men föräldrar kan välja att skaffa barn. Alla vuxna har ett ansvar o alla borde ha sunt förnuft o vett.
JAG anser att barnet är ett offer...o jag har lika mycket rät att tycka det som du har rätt att tycka det är ok att syskon ligger med varandra.
VAR i lagen står det att en förälder får ligga med sitt barn eller ett syskon med sin syster eller bror?
Jag förstår vad du menaro kan delvis hålla med dig.
Vad jag menar med att sätta lag på det försvårar kanske att få "offer". Att gå över gränsen en gång är kanske lättare än att gå över två?!
En gång=samlag mellan syskon...syskon/föräldrar
Två ggr=barn "offer"
Visst ska ingen bestämma över andras liv o speciellt inte vem de ska leva tillsammans med...men jag anser inte att det är normalt att syskon ska få leva i ett kärleksförhållanden o inte föräldrar o barn heller!
Allt sådant som kan skada andra borde förbjudas!
Föds ett barn med syskon som föräldrar så kan barnet skadas.
Ingen skadas utav att ha kiss o bajs sex!
Nej jag vet att det KANSKE inte föds några barn men det VET man inte!
När två personer som är syskon eller föräldrar o syskon blir gravida så vet de om innan att de kan skada sitt barn...PGA deas genetiska band!
När två "vanliga" personer skaffar barn så visst kan det bli fel på barnet men inte pga att de är syskon eller föräldrar o barn iaf!
Ja o för min del så tycker jag att det är bra!
Oavsett om det finns offer eller ej...det KAN bli offer o det är bra att försöka förebygga INNAN det blir barn. Hur man förebygger så gott man kan är tydligen bara att förbjuda sex inom familjen (med varandra)
Annars så får man kanske tvångssterilisera dom?
O vart fick du våldta ifrån?
De straffas kanske för att de är just syskon? Det är vad lagen säger...o JAG tycker att just den lagen är bra för skulle samhället tillåta incest då har vi sänkt oss själva rätt så djupt anser jag!
Vi blir till sist en enda STOR familj! Blir inte lätt på familjeträffarna sen o komma ihåg vem som är vem...
Kan bli svårt o reda ut familjeförhållandena där.
Dom är inte bara syskon till sist utan de är mostrar o fastrar o föräldrar samtidigt till ett o samma barn!
Ja för att inte det ska riskeras att bli offer så får man ju antingen förbjuda som det är nu...eller sterilisera dom så det inte blir några offer som ska ta skada utav vuxnas handlingar!
Stor skillnad med att våldta o sterilisera.
Skulle man tvinga någon att bli våldtagen så skadas den personen o det är inte heller rätt. Du tror att man är personligen emot dessa personer som väljer att leva tillsammans fast de är syskon?
Ja jag ignorerar för att jag har sagt innan att jag anser att det inte är rätt att två personer som har så nära genetiska band ska ha ett förhållande sexuellt...o har poängterat flera ggr att syskon (med olika kön vilket jag tror de flesta har förstått med tanke på då jag har skrivit barn) eller barn o föräldrar kan skaffa barn!
Detta var en dokumentär som inte gick för så längesen. Kommer inte ihåg vilken kanal det gick på men det handlade om 3 st olika par. Ett syskonpar som inte hade barn...o ett syskonpar som hade fått 4 st barn. 2 av barnen hade fått en skada pga de nära genetiska banden o 2 av dom var friska. Det 3:dje paret var en mamma o son!
Äcklas? Jag äcklas inte ärligt talat men jag anser inte att det är normalt!
Javisst gör det det!