• miruska

kommer era män hem direkt efter jobbet?

har en son på ett år och mannen kommer nästan aldrig hem direkt efter jobbet. han slutar tidigt och vill hitta på något innan han kommer hem. sen är han med oss resten av eftermiddagen/kvällen. men jag tycker att han borde komma hem direkt för det mesta iaf. jag är helt slut och behöver avlastning och sällskap.
    är jag orimlig?

• Svar på tråden kommer era män hem direkt efter jobbet?
  • Dino78

Nej, jag tycker inte det är orimligt. Beror väl på vad han gör och hur ofta. Nån dag i veckan skulle väl räcka, man kan ju kompromissa lite tycker man.

Som svar på frågan i rubriken så ja, min sambo kommer direkt hem. Dessvärre lägger han sig och sover direkt alt sätter sig vid datorn så jag har inget sällskap eller familjeliv med honom direkt för det!

DIF i själ och hjärta
  • Fröken perfekt

Mycket sällan, antingen är det resor, representationsmiddagar/event, tennis eller träning med vårt barn.

• MammaHela

Japp för det mesta kommer han hem direkt efter jobbet.

Leka för sig själv får han göra när barnen har blivit stora.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Snart sommar

Har du lika mycket fritid utan barn och man som han eller tas det för givet att du ska "fråga" honom när du vill sticka iväg själv? Ja, då är det något som är fel för vad han sysslar med är ju att han ser till att få egentid VARJE dag. Borde ju i rimlighetens namn vara lika eftersom du också har behov av det.

Nej, jag tycker inte du är orimlig.

• Majsan70

Ja, självklart gör han det. Vi är ju en familj o det är en hel del som skall fixas med på kvällen, samt att dottern faktiskt längtar efter sin pappa o han efter henne.

• norgesessan

Sambon kommer hem direkt om det inte är något han har planerat..Han brukar dock ofta gå upp till sina föräldrar en stund om det är nåt, dom bor ett stenkast härifrån..Men som regel kommer han hem direkt, han har ett skitigt jobb, så han måste duscha innan han gör nåt..

Emil 03 och Jonathan 05
  • 3tjejer

Ja min man kommer nästan alltid hem direkt efter jobbet. Nu slutar han visserligen så pass sent att han bara hinner med middag och lägga barnen. Skulle han hitta på något annat skulle han ju inte hinna träffa barnen den dagen. Egen tid är nog något vi har för lite av bägge två men barnen blir ju större och är uppe längre om ett par år (hm, rätt många eftersom jag är gravid nu med tredje).

• miruska

det är inte så att han är borta varje dag och länge. men ja, han tar sig egentid. jag säger till när jag ska göra nåt, frågar ej.

• Boviskrutt

Jo, för det mesta hem direkt från jobbet efter att ha hämtat på dagis. Sedan fixar han middag så att den är klar när jag kommer hem Kan tilläggas att vi jobbar "omlott" - jag börjar och slutar sent och han börjar och slutar tidigt. Håller ner dagistiderna litegranna... Å andra sidan så kommer jag hem direkt efter jobbet med få undantag.

• enny signatur

Ja. Om vi ska göra något själv krävs det den andres samtycke. Jag skulle bli skitförbannad om maken gick någonannanstans efter skolan, vi har ett gemensamt ansvar och det ska vara gemensamt. jagdet gör ahn inte, inte jag heller.

Svar på tråden kommer era män hem direkt efter jobbet?