• TuSSen09

    Förnya körkortstillstånd mm..

    Måste förnya mitt körkortstillstånd
    hur gör man,tar det lång tid, måste han gå kursen?

  • Svar på tråden Förnya körkortstillstånd mm..
  • Nyfiken gul

    bara att skicka in ny ansökan om körtillstånd. tror även du måste göra ny synundersökning också.

    han måste inte gå kursen om han redan övningskör med dig..


  • TuSSen09
    Nyfiken gul skrev 2008-06-04 18:13:25 följande:
    bara att skicka in ny ansökan om körtillstånd. tror även du måste göra ny synundersökning också.han måste inte gå kursen om han redan övningskör med dig..
    det går alltså inte och ompröva eller så med det jag redan har?

    Fan också och vänta på beslut kan ju ta 4 veckor
  • Tutilure

    Du måste först och främst gå till optiker för att göra en synundersökning och få ett intyg på det.
    Sen hämtar du en blankett här: www.vv.se/templates/page3____100.aspx
    för att söka körkortstillstånd som du sen skickar in till länsstyrelsen.

    Sen är det bara att vänta, jag tror att jag fick mitt på ca en vecka, om ens det. Snabbt gick det iaf. Men det kanske beror på vilken tid på året man söker.

    Ska du köra privat så måste du och din sambo gå kurs på en bilskola.
    Det kostar ca 300:-/person, dvs 600:- för er båda.

    Lycka till med körkortet!


    Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • TuSSen09
    Tutilure skrev 2008-06-04 18:18:02 följande:
    Du måste först och främst gå till optiker för att göra en synundersökning och få ett intyg på det.Sen hämtar du en blankett här: www.vv.se/templates/page3____100.aspxför att söka körkortstillstånd som du sen skickar in till länsstyrelsen.Sen är det bara att vänta, jag tror att jag fick mitt på ca en vecka, om ens det. Snabbt gick det iaf. Men det kanske beror på vilken tid på året man söker.Ska du köra privat så måste du och din sambo gå kurs på en bilskola. Det kostar ca 300:-/person, dvs 600:- för er båda.Lycka till med körkortet!
    jag har redan haft körkortstillstånd med min man i 2-3 år är det va? minns inte, nu vill jag förnya mitt körkortstillstånd!
  • Tutilure
    TuSSen09 skrev 2008-06-04 18:15:03 följande:
    det går alltså inte och ompröva eller så med det jag redan har?Fan också och vänta på beslut kan ju ta 4 veckor
    Nej, det går inte att ompröva utan man måste göra om allt, tyvärr.

    Är han redan godkänd som handledare för dig?
    Isåfall borde ni ju inte behöva gå kursen, men jag är inte helt säker på hur det blir med tanke på att ditt tillstånd har löpt ut.
    Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Helena78
    Svar på #5
    Man behöver inte gå kursen när man har en godkänd handledare... det behövde då inte jag & min handledare göra när jag förnyade min lemp.
  • TuSSen09

    helena78

    det låter bra det!

    men då är det bara och boka tid för synundersökning och sen skicka in papprena då

Svar på tråden Förnya körkortstillstånd mm..