Ska man ha barnförsäkring?
Tja, rubriken säger väl allt. Vad tycker ni - är det värt att ha en barnförsäkring? Har ni det?
Tja, rubriken säger väl allt. Vad tycker ni - är det värt att ha en barnförsäkring? Har ni det?
självklart, framtiden är oviss!
JA.
Hade ingen när min son insjuknade i diabetes och gick miste om en fet ersättning som han kunde haft stor nytta av.
Anledningen var att han föddes med en reflux i urinledaren, vilket gjorde att inget försäkringsbolag tog honom innan det vuxit bort - då var det för sent.
Japp, det har vi. Nästan alla vi känner har det oxå. Det är ju inte så dyrt så det kan vara värt det.
Ser det som en självklarhet!
vi har barnförsäkring, tycker det är absolut värd det. inte så att man hoppas att behöva den, men skulle nåt hända är man säkert tacksam för all hjälp man kan få (även så ekonomisk). är ju inte bara för allvarliga sjukdomar, man kan ju även få ersättning för t.ex. om ens barn ha öroninflammation och måste ligga på sjukhuset några dagar (det hände mina brorsbarn)
Men varför ska man ha ersättning för att barnet ligger på sjukhuset med öroninflammation i några dagar?
VAB-pengar får man ju, och sjukvården kostar ju inget.
Så vad är syftet? Hur mycket pengar fick ni och varför?
Jag tycker att försäkringar vekar onödiga på flera sätt. Gillar inte försäkringsbolag alls........
Jag älskar försäkringar. Vi har på vår son, och det är jättebra ifall nåt skulle hända.. Hehe lite offtopic nu, vi borrade i väggen här hemma för att sätta upp tvn på väggen, och råkade visst borra i nåt vattenrör.. *oops* Hade vi inte haft hemförsäkring så hade det verkligen inte blivit billigt.
Jag kan se en klar poäng med hemförsäkring, för då behövs ju pengarna ofta för att ersätta skadan. Och livförsäkring för vuxna ska hjälpa resten av familjen som plötsligt har en inkomst mindre. MEn annars tänker jag lite som Bebbe2006 - jag förstår inte riktigt vad man ska med sån ersättning till. Skadan blir ju inte ogjord, öroninflammationen försvinner inte fortare för att man får pengar.
det är väl klart man ska ha!
ja absolut! vi har trygg hansa dom gör gratis hembesök om du kontaktar dom, tycker dom har den allra bästa barnförsäkringen!