*Kan nån hjälpa mig med namn till
Kan nån hjälpa mig med namn till en svenskindisk flicka.
Vi har Indra som ett alternativ men vill ha lite mer förslag som låter lite exotiskt men låter bra på svenska oxå.
Kan nån hjälpa mig med namn till en svenskindisk flicka.
Vi har Indra som ett alternativ men vill ha lite mer förslag som låter lite exotiskt men låter bra på svenska oxå.
Zinita
Benita
Kanske kan passa?
Samira alt Zamira
Det är iofs ett arabiskt nam, men väldigt fint
Indra är jättefint!
Andra fina exotiska namn: Yasmin(e), Sabina (fast det kanske är mer mellanöstern?) tycker jag är såååå fina!
Titta vad jag hittade: www.indiaparenting.com/names/index.shtml
Man kan klicka sig fram till namn som är lätta att uttala för utlänningar (icke-indier) på sidan också!
names1.cgi?param1=foreign
Ex flicknamn på denna sida: Alyssa, Anita, Charlotte, Gabrielle, Jessica, Lydia, Melinda, Nikki, Nina, Saalima/Saleema, Sara, Serena, Sita, Yasmin, Zelda
pojknamn: Jonathan, Nicholas, Omar, Rox, Xavier,
Osäker: Noor, Noori,
Roy ska det vara...
(tråkigt på tv, har inget annat för mig...)
Här finns jättemånga vackra indiska namn!!
www.indastro.com/babyname/hgirls.php
Jag är oxå adopterad, förvisso från Sri Lanka. Vi har tänkt att ta mitt singalesiska namn, Renocka som andra namn om vi får en tjej. OM det blir en kille så tar vi min lillebrors namn, Jayantha. Om du vet ditt indiska namn så kan man ju kanske göra en "egen" variant på det. Lycka till med namnletandet.
Deva kanske?
Vet du ditt indiska namn? Det låter som en jättebra idé att ha det som andranamn! Min flicka har ett av mina namn som andranamn. Fast det är inte så exotiskt...