Blir man mer solbränd om man smörjer in sig med olja?
Blir man mer solbränd om man smörjer in sig med något, t.ex solrosolja? Eller skyddar det huden eftersom då huden inte blir träffad "direkt" av solen?
Blir man mer solbränd om man smörjer in sig med något, t.ex solrosolja? Eller skyddar det huden eftersom då huden inte blir träffad "direkt" av solen?
typiskt FL!
Vilken fråga.
Sätter du olja på huden och går ut i solen så börjar ju huden att koka om du har otur, om du har mindre otur så bränner du dig. Visst du blir fortare brun om du har lätt för att bli brun men det ökar också risken för hudcancer.
Solkräm, alltid och inget annat!
hehe man kan bara le ju
Hur funkar det solskyddsffaktor då? Blir man brun men inte bränd eller blir man inte brun heller?
Min morfar gick till sjöss när han var ung,men inte tusan gick han då ner i sjön baki huset..ha,ha.
Cissi81 .Solskyddsfaktor skyddar mot uv-strålningen.Det gör att du blir visserligen mindre brun ,men du bränner dig inte.
Hr kan du inte veta detta ? eh..
Min moster drabbades av hudcancer 2002. Tyvärr spred sig cancern och hon dog 2004.
sen är de hudtyper också.
Förut kunde ja steka rätt bra i solen i timmar. Men ja har aldrig bränt mig någonsin, inte ens blivit röd. Ja blir bara brun.
Nu skiter man i vilket, ja har bättre sker för mig än att ligga och dega men de är inte alla som bränner sig och långt ifrån alla som blir röda.