Inlägg från: Behemot |Visa alla inlägg
  • Behemot

Tycker du det är ok att ha shorts på jobbet?

Oftast, men inte om jag ska träffa en kund eller någon från koncernledningen.

• Behemot
    himmelsflickan skrev 2008-06-06 19:29:21 följande:
    Jag kan helt enkelt inte tycka att det är okej att inte få klä sig som man vill, om det inte har med säkerhet att göra. Så länge man kan utföra sina arbetsuppgifter så borde man få ha vilka kläder man vill. Det här med äldreboende, så om 50 år så kommer man få ha vad man vill på sig då? Eftersom modet idag är mer vågat än för 50 år sedan? Känns fakttiskt som att det är de äldre som får anpassa sig till dagens samhälle, inte att vi ska behöva dra oss bakåt i tiden. Sålänge man är vänlig och gör sitt jobb så spelar väl inte kjolens längd så stor roll?
    Jamen en del av mina arbetsuppgifter är att representera företaget gentemot kunder samt representera vår del av företaget gentemot vår utländska företagsledning. I det ingår att behandla dem med respekt och en del av det är att klä mig någorlunda formellt.

Hur jag klär mig är bara en liten del av det, men inte en oviktig del-
  • Behemot
    himmelsflickan skrev 2008-06-06 20:21:28 följande:
    Men din vilja skall inte respekteras? Din egna vilja att klä dig hur du vill? (menar då inte bar överkropp o. string utan vanliga kläder) Korta shorts elr kort kjol och uringning är inte = orespekt! Hela resonemanget är löjligt! Sålänge man inte gnider sig mot folk så ska dom inte ha o. göra med vad jag har på mig.
    Min vilja är att göra ett bra jobb och en del av det är att göra ett bra intryck. Att komma i schorts och linne när jag träffar de utländska cheferna eller kunderna skulle inte göra ett bra intryck.
  • Behemot
    himmelsflickan skrev 2008-06-06 22:01:31 följande:
    bestämmer vem? Det är ju inte klokt att man ska bedömmas efter hur man är klädd och inte efter hur man utför sitt jobb!
    Hur toleranta kunderna är kan ju knappast jag bestämma
    Om man inte känner att man vill klä sig formellt på jobbet så ska man nog helt enkelt ha en annan typ av jobb. Själv tycker jag inte att det är någon större grej.
Svar på tråden Tycker du det är ok att ha shorts på jobbet?