• Citrina

Ni som har drukit hallonbladste

Hur lång var er förlossning för er som drack hallonbladste?? Om ni har fler barn skriv in dom oxå o villka ni drack hallonbladste med.

• Svar på tråden Ni som har drukit hallonbladste
  • Theres

ja dricker hallonböadste nu, har tyvärr inte fött barn än men när jag har det kan jag rapportera.. Har BF+3 idag..

• Citrina

har du barn sen innan oxå??

• FredrikaMaria

Jag drack det den 5 juni förra året, sen kom vår dotter den 10e juni...tror iofs inte att det hade med det att göra.
    LÅåång förlossning, 48 timmar efter att vattnet gick så snittades jag.

• Mikaelak 83

Jag drack inte förrens jag hade gått över tiden, så jag vet inte om det räknas.
    Men min värkar började på eftermiddagen, varade hela natten och jag hade krystvärkar kanske en timma innan bebben kom vid niotiden på morgonen. Helt okej för att vara förstföderska tycker jag.

• Cecese

Den enda jag druckit med var sonen (tredje barnet) fast då slutade det i akutsnitt så jag vet inte hur lång tid förlossningen skulle ha tagit.
    5 timmar efter att värkarna började var jag öppen 5 cm och 7 timmar efter att värkarna började var jag iaf öppen 7 cm så om det skulle fortsatt i samma takt kanske det skulle tagit runt 9-10 timmar.

Första barnet tog 15,5 timme (eller om det var 14,5) från vattenavgång och värkstart.
    Andra barnet tog 5 timmar och 26 minuter från första värk.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Loren

Jag drack hallonbladste från vecka 36 men sonen. Min förlossing gick jättebra! hade "förvärkar" i ungefär ett dygn, med ca 10 minuter emellan, de blev aldrig tätare så jag åkte inte in till förlossningen då. Sedan så fick jag komma in ändå, då var jag 4-5 cm öppen och då tog det ca 6 h - gick som sagt jättebra. Sedan vad som beror på teet eller ej det kan man såklar inte säga. Den bm som undersökte mig när jag kom upp till förlossnigen sa dock att jag var väldigt avslappnad i bäckenbotten :)

Kommer att dricka teet även nu med kommande barn, BF i början av november.

• Citrina

jag dricker teet, min första förlossning då drack jag inte teet o från första värk tills hon var ute 8½ time

• Sandra86

var kan man köpa de teet?

• Theres

ne inga barn sen tidigare, har druckit nu sen v.36 och får väl hoppas att det hjälper lite under förlossningen.. man har ju inget o jämföra med direkt, men man hoppas ju att det som inte skadar hjälper!! du kan köpa teet på hälsokostaffärer...

• Lôcka

Jag har börjad dricka det för några dagar sedan, hur många koppar om dagen dricker ni och känner ni av något?
    Själv dricker jag ungefär två och känner inget, däremot blir jag väldigt trött, om det är utav teet eller värmen vet jag inte.

• Theres

tröttheten ä rnog av värmen, jag rdicker 3-4 koppar om dan.. mer ska man tydligen inte dricka och jag blir itne tröttare av det...

• wakkie

jag drack med dottern sist ,men började dock lite sent, o inte förrän jag gått över tiden men  tog 8 dgr från det att jag började dricka det. , jag fick sd direkt av det. Nu är jag i v 37 snart o dricker 2 koppar om dagen, upplevde det som att förlosningen gick bättre, helt klart så va den förra klart otroligt bäst=) hoppas på liknande denna gång=)

• Mikaelak 83

hmm, verkar inte som så många har fått "hjälp" av teet.. Inga fler?

• magiiiic

Hur snabbt efter er första kopp fick ni sd? jag sitter här på bf+1 och drack första koppen nyss.. Ska jag ha hoppet uppe ? Haha..

• Citrina

kan berätta att i tisdags fick jag en dotter, förlossningen tog 4 timar från första värk, halva tiden än första förlossningen.avslaget e mycket mycket mindre än första gången.

• Citrina

jag drack en stor kopp om dagen i ca 3 veckor

• Anna81
    Citrina skrev 2008-06-21 05:10:25 följande:
    kan berätta att i tisdags fick jag en dotter, förlossningen tog 4 timar från första värk, halva tiden än första förlossningen.avslaget e mycket mycket mindre än första gången.
    Grattis grattis! vad kul
    Skönt att allt gick bra.
Svar på tråden Ni som har drukit hallonbladste