• Chiba

Vi som pluggar till LÄRARE! nummer 2

Här forstätter vi blivande lärare att snacka.

Länk till gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30268204.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-24 09:24
    Tråden ligger nu i "medlemsgrupper-blandat"

• Svar på tråden Vi som pluggar till LÄRARE! nummer 2
  • Nina1982

Har ni några bra tips på väskor, har en gammal ryggsäck som jag haft hela förra terminen men den fyller liksom inte sin funktion... Vi är ute mycket då jag läser natur o skapande denna termin också så det ska få plats med matsäck, böcker, block, pennfodral, några klädesplagg mm... vart brukar ni köpa era väskor om  ni har nån bra affär eller likn...

• Chiba

Jag läser oxå i Eskilstuna.

Nina: Jag köpte en stor väska från HM för 99 kr. Den kan man bara slänga ner allt möjligt i. Jag får tom plats med min laptop i den.

• Chiba

Jag funderade på om man ska köpa en sånt där gigantiskt block. Som lixom är uppdelat i 5 ämnen,finns t.o.m med 10 ämnen.
    Vet ni vad jag menar?
    Undrar om det är bra eller bara otympligt.

• Tingeling1974
    Svar på #19
    jag läser min tredje termin jag och eftersom mina terminer innehåller flera kurser har jag valt att ha ett kollegieblock till varje kurs för att inte röra till det för mycket. Har precis investerat i en "loggkalender" som jag tyckte verkade vettig . Förra terminen investerade jag i en bra ryggsäck på Team sportia...så nu är det bara en himla massa ( misstänker jag) böcker som ska fixas när terminen börjar, förhoppningsvis finns många av dem på biblioteket...
  • studentbruttan29

tycker Stadium har riktigt bra väskor.. :o)

Nina1982 skrev 2008-08-10 15:02:49 följande:
    Har ni några bra tips på väskor, har en gammal ryggsäck som jag haft hela förra terminen men den fyller liksom inte sin funktion... Vi är ute mycket då jag läser natur o skapande denna termin också så det ska få plats med matsäck, böcker, block, pennfodral, några klädesplagg mm... vart brukar ni köpa era väskor om  ni har nån bra affär eller likn...
  • norgesessan

JAg hadde ett sånt block i usa, det tyckte jag inte om, för en del blev alltid klar innan dom andra, och då fick man byta block..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • studentbruttan29

Jag tycker de blocken inte räcker till nåt...några blad sen är det slut. O då får man sitta med 2-3 block.
    Men det är upp till var o en förstås.

:o)

Chiba skrev 2008-08-10 15:13:24 följande:
    Jag funderade på om man ska köpa en sånt där gigantiskt block. Som lixom är uppdelat i 5 ämnen,finns t.o.m med 10 ämnen. Vet ni vad jag menar? Undrar om det är bra eller bara otympligt.
  • esthelle

hej hopp, börjar termin 2 nu den 25:e & saknar skolan lite grann, jobbade dock ända till 31/7 från skolans slut så jag har precis börjar varva ner känns det som.... läser med inriktn förskollärare & grunskollärare yngre åldrar på södertörn i sthlm.

~~William 050127 & lillebror BF 081202~~
  • Moment22

Läser i Etuna lärare tidig ålder.

Svar på tråden Vi som pluggar till LÄRARE! nummer 2