• SilentStar

Behöver lite info om Disneyland i Paris

Jag är ett stort fan av Disney .Velat åka till Disneyland i Paris sen ja gvar liten, men vi har aldrig haft råd med familjen..

Hur är det där? Är det mer inriktat för barn eller kan man åka dit även om man inte har barn? Tänkte på mig och min sambo (visserligen är vi väldigt barnsliga ) eller ska man åka till DisneyWorld i USA istället för att få mer spänning och vuxen attraktioner?

Hinner man med allt på disneyland Paris på en dag?

Berätta gärna ni som varit där

• Svar på tråden Behöver lite info om Disneyland i Paris
  • Muslimah

ÅK!

Jag var där när jag var 7 år, men hade grymt lätt kunnat åka dit igen.

Åk till Disneyland Paris! Grymt roligt... det går inte att beskriva, det är så fruktansvärt roligt och inte alls barsnligt! Det är GRYMT! En upplevelse i särklass... Åk, åk åk!!!

• Muslimah

ÅK!

Jag var där när jag var 7 år, men hade grymt lätt kunnat åka dit igen.

Åk till Disneyland Paris! Grymt roligt... det går inte att beskriva, det är så fruktansvärt roligt och inte alls barsnligt! Det är GRYMT! En upplevelse i särklass... Åk, åk åk!!!

• SilentStar

He he, det låter som att du själv är sugen på att åka dit *ler*

Ska kolla upp lite priser osv, en weekend borde väl räcka? eller kanske ta en vecka så man kan se resten av paris? hmm får kanske ringa till olika resebolag och höra vad de kan erbjuda tack för svaret

Muslimah skrev 2008-06-05 12:55:54 följande:
    ÅK!Jag var där när jag var 7 år, men hade grymt lätt kunnat åka dit igen.Åk till Disneyland Paris! Grymt roligt... det går inte att beskriva, det är så fruktansvärt roligt och inte alls barsnligt! Det är GRYMT! En upplevelse i särklass... Åk, åk åk!!!
  • AngelicaSK

Jag & sambon var där utan barn. Faktiskt inget jag skulle rekomendera! Det fanns mest bara attraktioner för barn i 5-7 års åldern. Tror barn skulle tycka det var roligt-men för oss så kändes det som slöseri med pengar och tid när vi kunde varit en dag extra i Paris istället. Dessutom är allt verligen megadyrt där inne! Men annars så är det en fin park att gå runt i

• SilentStar

Vad synd..:-S..vi får kanske vänta några år tills vi fått egna barn

AngelicaSK skrev 2008-06-05 12:59:17 följande:
    Jag & sambon var där utan barn. Faktiskt inget jag skulle rekomendera! Det fanns mest bara attraktioner för barn i 5-7 års åldern. Tror barn skulle tycka det var roligt-men för oss så kändes det som slöseri med pengar och tid när vi kunde varit en dag extra i Paris istället. Dessutom är allt verligen megadyrt där inne! Men annars så är det en fin park att gå runt i
  • SilentStar

Kollat och dom har paket resa hos Ving, då ingår boende och inträde till parken.
    Hur är det när man väl kommit in i parken? är alla attraktioner gratis eller måste man ha biljetter/åkband osv? Tacksam för svar igen

• Zazziz
    SilentStar skrev 2008-06-05 13:44:41 följande:
    Kollat och dom har paket resa hos Ving, då ingår boende och inträde till parken. Hur är det när man väl kommit in i parken? är alla attraktioner gratis eller måste man ha biljetter/åkband osv? Tacksam för svar igen
    När man har betalat inträde så är alla attraktioner i parken gratis. Det finns många roliga åkturer även för oss vuxna så jag tycker absolut att ni kan åka dit utan barn
  • Muslimah
    AngelicaSK skrev 2008-06-05 12:59:17 följande:
    Ja, det är nog sant. Jag var som sagt där när jag var 7 år, och då kändes allt underbart. Men jag tycker definitivt att det finns jättemycket att se, och göra. Men jag minns inte om det fanns mycket åkattraktioner för vuxna? Men jag tror det. För min pappa och min storasyster (hon var 17-18 år då) åkte mycket som jag till mitt stora förtret absolut inte fick åka. Var för kort, osv.

Men som barn var det i alla fall riktigt härligt och roligt. Jag hade gärna åkt dit igen, alltså!

TS, åk, åk åk! jag kan följa med i resväskan, kanske?
  • Muslimah

Förresten.

Ca. 30-40 minuter från Paris med tåg finns en park som heter Asterix-parken. (Asterix och Obelix)

Och den är verkligen i särklass, också. Grymt rolig, de har bl a Europas längsta berg-och-dal-bana och jag tror att det är den högsta också... den tog ca. 2 minuter att åka!
    De har massa berg-och-dal-banor och en underbar park att gå i (hela parken), och de har mycket vatten-karuseller (flume-rides och liknande båtar som åker i stora forsar och vattenfall).

Det var jätteroligt i Asterix-parken också. Där var jag när jag var 10 år, det var jättehärligt alltså!

Förresten. Disney-land har ett spökhus i särklass :-O man åker i en vagn och möts av massa 3d-illusioner och det ser sååå verkligt ut! Shit! :-O dessutom var det en lång åktur på cirka 30 minuter! GRYMT!!!

• Ängelii

Jag var på Disneyland Paris för två år sen, jag och min man utan barn och jag tycker att det var himla kul. Där var attraktioner för både små barn och vuxna tycker jag.

Jag håller med "Muslimha" ÅK! Jag hade lätt kunnat åka dit igen :)

• Muslimah

Du, TS!

Sök på "Disneyland Paris" och "Asterix park" på google eller picsearch.com!

DU kommer hitta MASSA BILDER!!!

Jag tittade själv nyss och höll på att dö vill så gärna åka igen till båda ställen!!!

• SilentStar

tack för länken och tipset om asterixpark :)

en till fråga, det fanns ju två olika parker på Disneyland Paris..krävs det separata inträden till de olika parkerna eller det ingår när man betalt inträde till en park?

Muslimah skrev 2008-06-05 15:18:48 följande:
    Du, TS!Sök på "Disneyland Paris" och "Asterix park" på google eller picsearch.com!DU kommer hitta MASSA BILDER!!!Jag tittade själv nyss och höll på att dö vill så gärna åka igen till båda ställen!!!
  • SilentStar

ja, jag har pratat med sambon nu också, han tyckte det verkade kul, och även om där är mkt för barn så är nog upplevelsen i en klass för sig

Ängelii skrev 2008-06-05 15:18:33 följande:
    Jag var på Disneyland Paris för två år sen, jag och min man utan barn och jag tycker att det var himla kul. Där var attraktioner för både små barn och vuxna tycker jag. Jag håller med "Muslimha" ÅK! Jag hade lätt kunnat åka dit igen :)
  • ThisBabyHasATemper

Var där när jag var runt 10-11. Liseberg är roligare enligt mig. En total besvikelse, tyvärr.
    Men som jag minns det som så fanns det mycket för både vuxna och barn.

• Drakgrodan

Vi var där 2005 och då var våra barn 11 och 13 år och det fanns massor att göra och se för den åldern, de hade precis passerat 140 cm i längd så de fick åka alla attraktioner så jag håller INTE med om att det endast finns attraktioner för 5-7-åringar! Även vi vuxna tyckte att det var en upplevelse, allt är så detaljrikt och väl uppbyggt, paraden var fantatisk, den får man bara inte missa. Skulle absolut kunna åka dit igen, det fanns säkert en massa vi missade trots att vi var där i 11 timmmar....
    Missa inte heller "Spacemountain, mission 2", en grym bana med G-krafter i nästan totalt mörker!!

• nilha

Nu när dollarn är så låg skulle jag nog passa på att åka till Disney Worl i Miami istället, mycket större och mer att göra där!

• SilentStar

Lyckost vi tänkte åka till Bakken i Danmark snart..gud vad jag älskar nöjesfält, sen blir dte en weekend i gbg och DÅ ska vi också gå på Liseberg

Muslimah skrev 2008-06-10 14:37:41 följande:
    Jag var på Liseberg igår
Svar på tråden Behöver lite info om Disneyland i Paris