Inlägg från: Muslimah |Visa alla inlägg
  • Muslimah

Behöver lite info om Disneyland i Paris

ÅK!

Jag var där när jag var 7 år, men hade grymt lätt kunnat åka dit igen.

Åk till Disneyland Paris! Grymt roligt... det går inte att beskriva, det är så fruktansvärt roligt och inte alls barsnligt! Det är GRYMT! En upplevelse i särklass... Åk, åk åk!!!

• Muslimah

ÅK!

Jag var där när jag var 7 år, men hade grymt lätt kunnat åka dit igen.

Åk till Disneyland Paris! Grymt roligt... det går inte att beskriva, det är så fruktansvärt roligt och inte alls barsnligt! Det är GRYMT! En upplevelse i särklass... Åk, åk åk!!!

• Muslimah
    AngelicaSK skrev 2008-06-05 12:59:17 följande:
    Jag & sambon var där utan barn. Faktiskt inget jag skulle rekomendera! Det fanns mest bara attraktioner för barn i 5-7 års åldern. Tror barn skulle tycka det var roligt-men för oss så kändes det som slöseri med pengar och tid när vi kunde varit en dag extra i Paris istället. Dessutom är allt verligen megadyrt där inne! Men annars så är det en fin park att gå runt i
    Ja, det är nog sant. Jag var som sagt där när jag var 7 år, och då kändes allt underbart. Men jag tycker definitivt att det finns jättemycket att se, och göra. Men jag minns inte om det fanns mycket åkattraktioner för vuxna? Men jag tror det. För min pappa och min storasyster (hon var 17-18 år då) åkte mycket som jag till mitt stora förtret absolut inte fick åka. Var för kort, osv.

Men som barn var det i alla fall riktigt härligt och roligt. Jag hade gärna åkt dit igen, alltså!

TS, åk, åk åk! jag kan följa med i resväskan, kanske?
  • Muslimah

Förresten.

Ca. 30-40 minuter från Paris med tåg finns en park som heter Asterix-parken. (Asterix och Obelix)

Och den är verkligen i särklass, också. Grymt rolig, de har bl a Europas längsta berg-och-dal-bana och jag tror att det är den högsta också... den tog ca. 2 minuter att åka!
    De har massa berg-och-dal-banor och en underbar park att gå i (hela parken), och de har mycket vatten-karuseller (flume-rides och liknande båtar som åker i stora forsar och vattenfall).

Det var jätteroligt i Asterix-parken också. Där var jag när jag var 10 år, det var jättehärligt alltså!

Förresten. Disney-land har ett spökhus i särklass :-O man åker i en vagn och möts av massa 3d-illusioner och det ser sååå verkligt ut! Shit! :-O dessutom var det en lång åktur på cirka 30 minuter! GRYMT!!!

• Muslimah

Du, TS!

Sök på "Disneyland Paris" och "Asterix park" på google eller picsearch.com!

DU kommer hitta MASSA BILDER!!!

Jag tittade själv nyss och höll på att dö vill så gärna åka igen till båda ställen!!!

Svar på tråden Behöver lite info om Disneyland i Paris