• Anna Paulita

Har du en Kitchenaid? Eller kanske en Kenwood?

Jag vill sjukt gärna ha en Kitchenaid, men de kostar 6000 lax lite drygt och min sambo tycker väl det inte är lika nödvändigt. ;) Det finns ju billigare varianter, så som Kenwood...för 2000.

Frågan är om någon här har någon erfarenhet av någon av de olika märkena,  och i sådana fall...hur nöjda är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-05 14:01
    Såg just att enwood kostar typ 3000 och inte 2000.

• Svar på tråden Har du en Kitchenaid? Eller kanske en Kenwood?
  • Nallepalle

Jag har en Kenwood, dock av äldre modell. Den är bra till mycket OM man inte gör storbak var och varannan vecka. Då är skålen väldigt liten!  Dessutom på den  modellen jag har så har degen en förmåga att tränga sig förbi skyddet på degblandaren och upp i fästet. Det innebär att när man är klar så får man rengöra fäset med tandpetare bland annat... Själv ska jag köpa en Elektrolux, men det är pga behovet. Lycka till

• Sötnöt

Har tyvärr ingen Kitchenaid, men dom är ju sjuuukt snygga!! Speciellt den cremefärgade!

• fröken argbigga

Har också varit sugen på en Kitchenaid. Min mamma har en och den är ju som sagt sjukt snygg. Men men kan ju tycka att en maskin för 6000kr borde klara degvätska på en liter. Det gör den inte. Degen åker upp längs "vispen" och in i motorn när man blandar. Så hon är inte direkt helnöjd med funktionen, men den är ju fin att titta på.

• musli

Har en Kenwood Patissier! Super-fin, bra pris, bra maskin! Tar inte jätte-stora degar (som typ en liters degvätska vilket är ganska mycket) men gör lätt en bulldeg eller mindre bröd-degar! Jag ÄLSKAR min fina Patissier!!!

• olpansfamilj

Har en kitchenaid som jag fick nyss i morsdags present!!! Hmm har inte hunnit prova ännu...jag och tekniska hushållsprylar...usch..ingen vidare romantisk gåva va?

• Anna Paulita
    olpansfamilj skrev 2008-06-05 22:49:03 följande:
    Har en kitchenaid som jag fick nyss i morsdags present!!! Hmm har inte hunnit prova ännu...jag och tekniska hushållsprylar...usch..ingen vidare romantisk gåva va?
    Där låter du nog lite otacksam....de är inte helt gratis de där skitsnygga och coola maskinerna. ;) Hade jag fått en sådan hade jag jublat så om du inte är nöjd kan jag ta över din. ;)
  • olpansfamilj

Hahhahaa jag kan knappt baka Anna sol, så det var en pik säkert från sambon=)

• Anna Paulita
    olpansfamilj skrev 2008-06-06 16:56:50 följande:
    Hahhahaa jag kan knappt baka Anna sol, så det var en pik säkert från sambon=)
    Han skulle kanske kompleterat med en kokbok. ;)
Svar på tråden Har du en Kitchenaid? Eller kanske en Kenwood?