• Anonym

böter vid snatteri?

vad är det för böter på snatteri?
    samt går det att avbetala?

var dum att försäka ta kläder för 500kr.

• Svar på tråden böter vid snatteri?
  • Anonym

böterna bestäms av din inkomst.

• Anonym

ok för jag är arbetslös stämplar bara dessutom har jag barn

så va tro ni

kanske tjäna 4000

• Anonym

en del säger 2 år och en el 5år att man har pricken kvar vad gäller?

• Anonym

hur lång tid tar det innan man får brev från polisen?är brevet anonymt el står det polisen på det? snälla nån som vet?

• Anonym
    Anonym (been there) skrev 2008-06-08 08:56:32 följande:
    just det fick 2 års villkorlig dom också.

jag skulle få böter sa han och i freags skulle han skriva raporten klar så hur lång tid kan et ta?

ja vad ska man skylla på om et står polien på brevet vill ej säga et till någon då jag skämms så fruktansvärt. mår piss av detta

• Anonym
    Anonym (been there) skrev 2008-06-08 09:05:18 följande:
    Men en polis kan väl inte säga att det blir böter, han kan tro att det blir det men om det hela går till åklagare och rätten så är det de som avgör vilken dom det blir.
    jo han sa att det blev et å et gällde bara 500kr
  • Anonym

Alltså du kan ju få brev från polisen för många saker. Jag fick det när de kollade upp mitt polisregister på ett nytt arbete!
    Och ja, det kommer komma ett brev som det står på kuvertet att det är från polisen. Men det är ju inget att skämmas för. Många får brev från polisen utan att det är något om ett brott!

Så känner du någon på posten så behöver du inte skämmas

Hoppas bara att du lärt dig en läxa nu och inte snattar mer!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-08 09:09:57 följande:
    Alltså du kan ju få brev från polisen för många saker. Jag fick det när de kollade upp mitt polisregister på ett nytt arbete! Och ja, det kommer komma ett brev som det står på kuvertet att det är från polisen. Men det är ju inget att skämmas för. Många får brev från polisen utan att det är något om ett brott! Så känner du någon på posten så behöver du inte skämmas Hoppas bara att du lärt dig en läxa nu och inte snattar mer!

näe tänkte mest på om familjen hittar det vad ska jag säga att det är då?

skäms verkligen och vill ej säga vad jag gjort har verkligen lärt mig

• Anonym

han surra ju om att han skulle skicka 2 lika dana brev 2dagar iföljd el nåt sånt?

har ju nyss fått sommarjobb ska jag skylle på att dom kollat upp mig kanske

• Anonym
    mittenavapril skrev 2008-06-08 14:47:50 följande:
    det kallas förenklad delgivning. När du får det första så talar det om att förundersökningen i ditt ärende är klar och du kan komma till station och läsa förundersökningsprotokollet, du har troligen ca 2 veckor på dig att göra det. Dagen efter detta brev får ett till där det står att du nu, då du fått brev 1 och 2 anses vara delgiven förundersökningen. Allt detta följer lagstiftningen som polisen måste följa.
    varför måste man in till stationen och läsa för? kan dom inte skicka hem det?
  • Anonym

hur lång tid kan det ta innan jag får brevet han skulle skriva raporten klar i torsdags.

• Anonym

fick idag brev från åklagaren fick böter på 5500 tycker det låter mycket????

men när komma brevet från polisen då?tar det lång tid?

• Anonym
    mittenavapril skrev 2008-06-13 19:39:27 följande:
    Då fick du väl strafföreläggande? Alltså så går det inte till huvudförhandling. Varför du inte sått brev från polisen kan bero på att utredaren fick annat att göra.... men det är lite konstigt om du fått strafförelöäggande utan att ha fått möjlighet att ta del av själva Fu-protokollet..... hänger inte med där... inget jag känner igen... jag jobbar med bla att utreda snatterier och även då också skicka ut de brev jag skrev om tidigare.....Att du fick 5500 kr beror bara på brottets svårighetsgrad och din inkomst, så det är lite svårt för andra att bedöma om det är mycket....
    ja jag har bara inkomst på ca 4000kr
  • Anonym

så å kommer inget brev från polisen då el?

• Anonym
    mittenavapril skrev 2008-06-14 20:29:48 följande:
    Jaha, du fick kanske 80 dagsböter a´ 70 kr.... ca.... vad vet jag...
    näe fick ju 5500 kr 100st ggr 50kr

lät mkt eller???
  • Anonym
    Anonym (snattare) skrev 2008-06-17 22:35:17 följande:
    jag åkte fast för snatteri på 149 kr onödigt men va ung och dm det va 3 årsen tror jag.. och jag fick 900kr i dgasböter plus 500kr till brottsofferfonden..

ok fatta inte att jag fick 5500kr då jag inte ens tjänar det har mailat och frågat men ej fått svar

vet ni om man kan avbetala?

Svar på tråden böter vid snatteri?