• Annahpo

Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??

Är i vecka 18 nu, och har ont i huvudet mer eller mindre var och varannan dag. Nån mer som har ont i huvudet ofta under graviditeten och/eller vet varför?

Tacksam försvar

• Svar på tråden Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??
  • Älsko

har du kanske lågt järnvärde ??? har du det som är normalt att ha i graviditeten så så hör med MVC så kanske du får börja äta niferex..

• Myzteria26

Jag har haft huvudvärk i början på bägge mina graviditeter o det har släppt vid v20 typ.
    Mitt var för foglossningen tror jag. Förövrigt vet jag inte mer än att min syster hade massa skallebank pga havandeskaps förgiftning.
    Men prata med din BM så ska hon nog kunna hjälpa dig
    Lycka till

• dianahansson

Hej!

Jag har haft mycket huvudvärk hittils..
    Är i v 15..
    pratade med barnmorskan på kk i förra v. och att det skulle vara havandeskaos förgiftning innan v23 är minimal..
    Sedan kan det vara järn eller blodtrycket på grund av värmen.. mitt fall trodde de bara att det är spännda muskler då inte huvudvärkstabletterna hjäpler..
    Så oroa dig inte för mycket!
    Kram

• Lotta85

Jag hade också grymma problem med huvudvärk ca v.16-19 var det som värst och jag var sjukskriven då. Provade en massa grejer bl.a akupunktur som jag går på fortfarande, men det verkade som att tiden hjälpte mest. Efter v.20 har jag i princip inte haft huvudvärk alls. Hoppas det lättar snart för dig med, vet hur jobbigt det är!

• Villemo

Hade så under andra delen av graviditeten och jag hade lågt hb....började äta Niferex och efter nån vecka försvann det....

• anna bäcklin

du har inte slutat dricka cola, kaffe eller nåt för då får man ofta ont i huvudet oxå. ett tipps bara

• lisadragon

vätskebrist ger ju också huvudvärk.. Prova dricka lite mer nu när det är så varmt, och ta det lite lugnare!!

Ta hand om dig! // Lisa!!

• Primrose

Jag hade i princip konstant huvudvärk mellan c:a v. 12 och v. 17. Men nu är den borta (går in i v. 20 på lördag). Så skönt!  Jag hoppas att din släpper snart också.

• Krusmyntan

Jag har haft huvudvark till och fran nu i ett par veckor, ar i vecka 12. For mig hjalper somn i mangder. Gar och lagger mig vid klo 20 nar huvudvarken kommer:) och motion samt streching. Men det ar olika. I mitt fall handlar det inte om forgiftning, hb eller jarnvardet. Vet inte vad det beror pa men litar pa att det gar over sa smaningom.

Ta hand om dig!

• Ccarolinee

Jag har oxå ont i huvudet var och varannan dag :/ tror dock de beror på att jag spyr så fruktansväärt mkt . går in i v 17 imorrn.

Svar på tråden Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??