• Annahpo

Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??

Är i vecka 18 nu, och har ont i huvudet mer eller mindre var och varannan dag. Nån mer som har ont i huvudet ofta under graviditeten och/eller vet varför?

Tacksam försvar

• Svar på tråden Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??
  • La Linda

Jag hade det runt v 16-17-18 en bombande huvudvärk som inte ville gå över men det försvann som tur! hoppas inte den återvänder... drack bara mer men vet inte om det hjälpte =)

• Cesso

Ursäkta att jag skrivet detta men SÅ SKÖNT att hitta en tråd med samma problem som JAG HAR! Trodde att jag var ensammen!!!!

Jag har haft en jävlig huvudvärk i 16 dagar nu! Galet ont! Som ett tryck mitt uppe på huvudet och i tinningarna. Det dunkar till då och då, och inget hjälper.. vare sig dubbla panodil, mycket vatten, vila eller mat.

Hur som helst, så var jag på akuten igår (eftersom jag också hade blödningar.. men det var ofarliga sådana) och läkarna testade typ allt ang. huvudvärken. Jag skulle blunda och peka på näsan.. de testade pereferiseendet osv för att utesluta hjärntumörer som ÄR mkt ovanliga såklart!! Jag klarade ju alla tester, men de sa at jag hade mkt lågt blodtryck! Och det kan ge huvudvärk som inte släpper!

Jag hoppas så innerligt att det är som för er andra som haft det, att värken bara släpper efter ett tag! Jag är i v. 14 nu, och nu ska jag bara stå ut! TS- det är säkert ett grav-symtom! Verkrar ju vara vanligt!

• Primrose

Jag skrev ovan om min huvudvärk. Jag har en tumör på hypofysen (den hormonstyrande körteln bredvid hjärnan)- vilket inte är helt ovanligt - och blev därför litet extra orolig över min huvudvärk eftersom det kan vara ett tecken på att tumören växer (vilket den kan göra under graviditeten, då man slutar ta den vanliga medicinen och prolaktinvärdena skjuter i höjden). Men min endokrinolog sa att tumören inte kunde ha vuxit så snabbt sedan jag slutade medicinera. Nu ska jag på synfältsundersökning (testar periferiseendet, som Cesso skrev) om ett par veckor. Men huvudvärken är ju borta, som tur är. Glad

• frostfödd

Jag hade huvudvärk nästan varje dag fram till v. 20. Järnvärde och blodtryck var bra. Huvudvärken var ganska svag, men konstant. Det visade sig att jag hade feber hela tiden också. Inte mycket, aldrig över 38, men ändå högre än normal temp. Jag har hört att det är ganska vanligt.

• Cesso
    Primrose skrev 2008-06-08 11:53:13 följande:
    Jag skrev ovan om min huvudvärk. Jag har en tumör på hypofysen (den hormonstyrande körteln bredvid hjärnan)- vilket inte är helt ovanligt - och blev därför litet extra orolig över min huvudvärk eftersom det kan vara ett tecken på att tumören växer (vilket den kan göra under graviditeten, då man slutar ta den vanliga medicinen och prolaktinvärdena skjuter i höjden). Men min endokrinolog sa att tumören inte kunde ha vuxit så snabbt sedan jag slutade medicinera. Nu ska jag på synfältsundersökning (testar periferiseendet, som Cesso skrev) om ett par veckor. Men huvudvärken är ju borta, som tur är.
    Då förstår jag att du blev orolig över huvudvärken! Men vad skönt att läkaren sa att det inte kunde vara som du trodde...

Har själv en överjäklig huvudvärk fortfarande. har ni andra ont Hela tiden? Eller bara ibland. För mig är det från att jag vaknar till att jag somnar.
  • JagÄrMamma

Det kan bero på massor; hormonhalten är hög, havandeskapsförgiftning, lågt hb...
    Jag hade ringt BM så kan de ta prover o se.
    Jag har migrän typ 4-5 dagar i veckan, hade likadant förra grav.
    Klarar inte alla hormoner.

• fr Svår

jag har också jättemkt huvudvärk!
    har INTE lågt blodvärde...
    enda bm sagt är att man kan ta huvudvärkstabletter i samma utsträckning som om man inte vore gravid om man tycker att det hjälper...

• ensthlmstjej

Jag har under mina båda graviditeter haft mycket huvudvärk i de veckor som ni nämner....12-18 typ. Fick även flimmer i ögat båda gångerna som är tecken på migrän. Min barnmorska pratade om blodmängden som ökat i kroppen och att det kan påverka. En del som har migrän blir av med det under graviditeten och en del som inte har mycket huvudvärk kan få det. Nå iallafall så blev jag av med det bägge gångerna. Skönt...

• pritt

Här är en till med huvudvärk
    Min BM sa att det kunde vara lågt blodtryck som orsakade det!
    Så jag håller mig till den teorin :)

• terkan

Jag har också problem med konstant urjobbig huvudvärk! Men imorn ska jag till läkaren, BM skickade mig dit. Så vi får se vad han säger...

• ninna78

Min huvudvärk började i vecka 13... Skitjobbigt!!

• PennyJane

Förra graviditeten hade jag ont i huvudet i fem-sex månader i sträck. Det var så sjukt jobbigt. Ibland visste jag inte hur jag skulle stå ut!

Nu är jag gravid i vecka sex.. Har ont i huvudet idag... Blir oroad och hoppas inte det ska vara lika som förra gången...

• trebarnsliv

Vet inte om nån skrivit det men kan vara hormonellt betingat.

• Sagakasper

Här är ytterligare en med huvudvärk. Har haft det i flera veckor till och från. När kroppen får vad den behöver - sömn, regelbundna måltider (med näringsriktig mat) och ingen stress, försvinner den nästan. Men jag har ont i huvudet varje dag till och från på jobbet. Käkar rätt mycket Alvedon (ej mer än rek. dos). Hade lågt järnvärde visade det sig och äter järntabletter nu, men har fortfarande huvudvärk så fort jag låter bli att lyssna på kroppens signaler. Kroppen vet vad den vill! Tur att det är semester snart.

• Cesso
    terkan skrev 2008-06-10 15:51:30 följande:
    Jag har också problem med konstant urjobbig huvudvärk! Men imorn ska jag till läkaren, BM skickade mig dit. Så vi får se vad han säger...
    Jag ska också till läkaren idag. Jag vaknade fler gånger i natt av huvudvärken.. Jag pallar inte att de bara säger att "det är nog hormoner". De Måste utreda och veta. Har as-ont. Orkar knappt ta hand om min son.. Usch.

Var sitter er huvudvärk? Min sitter i tinningarna och mitt på huvudet. Hela tiden...
  • Cesso

Ska bara säga att min läkare trodde att min huvudvärk beror på spänningar i käken. Att jag biter ihop tänderna på natten. Tydligen kan det ge hemsk huvudvärk och långvarig sådan...
    Skönt att ev. veta.

Hon sa att graviditeten i sig inte ska ge galen huvudvärk som aldrig släpper, utan då beror det oftast på spänningar. Så nu blir det säkert bettskena i framtiden, nästa vecka akupunktur och i morgon massage!

• JosefinF

Hade både migrän och huvudvärk + kräkningar varje dag fram till v.23. Otroligt jobbigt. Nu i vecka 28 har jag börjat få huvudvärk igen, men inte alls på samma sätt, utan i bakhuvudet och känner mig allmänt tung i huvudet och illamående hela tiden. Jobbigt, för jag orkar nästan inte göra någonting. Skönt att klaga lite här :)

• JosefinF

Trots att tråden är från 2008 såg jag nu :)

Svar på tråden Ont i huvudet VARJE dag.... Varför?? Nån mer??