Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Allergisk mot solkräm?

vad har du för märke på den?
    Lillan har blivit lite "knottrig" sen jag bytte märke.. sen ska man ju prova i armveck eller så innan man ska använda den, det visade inget där, men har fått på andra ställen...

• gustafssons

aco barn.. hade jag innan ja nu fick veta att man inte ska använda den från bvc. de sa att jag skulle testa någon hög för vuxna.

• gustafssons

det är det i aco oxå.. Har du inte hört på nyheterna? de har testat och kontrollerat ett antal krämer, å aco + andra barn cremer innehåller mycke som inte är bra.
    det är både kemiska och såna andra filter i dem.. Man vet inte än om de kommer stoppas eller inte. Eu reglerna är att det inte ska använda zink oxid som "sol stopp" men det finns det i de flesta.... så nu får man läsa vad de inehåller.. Jag hittade dock eucerins barn.. å den innehöll inte det z.o...

Prova med en annan salva ifall det är nått annat han inte tål.

• gustafssons

det är det i aco oxå.. Har du inte hört på nyheterna? de har testat och kontrollerat ett antal krämer, å aco + andra barn cremer innehåller mycke som inte är bra.
    det är både kemiska och såna andra filter i dem.. Man vet inte än om de kommer stoppas eller inte. Eu reglerna är att det inte ska använda zink oxid som "sol stopp" men det finns det i de flesta.... så nu får man läsa vad de inehåller.. Jag hittade dock eucerins barn.. å den innehöll inte det z.o...

Prova med en annan salva ifall det är nått annat han inte tål.

• gustafssons

det akn och vet INGET om detta på apoteket. jag läste en raport på naturskyddsföreningens hemsida om denna forskning och haft kontakt med bvc sköterskan (är inte ett kontrolfreak,men vill gärna veta vad ja utsätter lillan för)
    Ett av flera ämnen de upptäckt kan ge hormonrubbningar på barn. Va sen på apoteket å frågadevad de viste. Och de viste inte något om det..

• gustafssons
    Lillasnigel07 skrev 2008-06-06 14:59:38 följande:
    Lill Tjoffis skrev 2008-06-05 23:19:00 följande:
    Min dotter har oxå reagerat på ACO. Hon blev oxå helt torr/sträv och fick utslag av den. Testar nu Dr. Hauscha på ett litet ställe på kroppen, får se resultat om några dagar.
    dr .. va en av de bättre i test listan. var har du köpt den?
Svar på tråden Allergisk mot solkräm?