bra och billiga golv
Skall lägga nya golv i köket och hallen och vill ha tips på golv, någon med erfarenhet?
Skall lägga nya golv i köket och hallen och vill ha tips på golv, någon med erfarenhet?
Vi ska också lägga golv i köket nu snart och har sneglat på ett plastlaminat på Bauhaus (där har de jättemycket och billigt).
I hallen kommer vi lägga ett lite dyrare parkettgolv
ok skall kolla där!
Undrar hur IKEAs Tundra är?
Jag har lagt golv själv flera gånger.. en gång blev det IKEA golv, och det kommer aldrig mer hända!!! De var visserligen billiga, men FY vad de var svåra att sammanfoga!!!!!
Senaste gången har jag lagt golv från K-Rauta.. ett klick golv som heter typ Feel Wood. som är mindre/smalare bitar är normalt, vilket gör att de är lättlagda och det blir skitsnyggt!! Har lagt i större delen av min lägenhet, ca 60 kvm, med deras körsbärsträ-variant..
IKEA gillade vi här hemma.
Köpte ett aningen dyrare på Bauhaus som var skit!
Bara gick sönder hela tiden.
Vi har både hund och småbarn så det känns inte som någon ide att lägga in något svindyrt utan lägga nytt om några år igen..
Hur pass slitstarkt var IKEA golvet Cia och krabaten?
Nu har vi det på övervåningen och där är vi ju bara och sover typ.
Men än så länge känns det bra om man säger.
Har det som kom som standard med huset nere och det är skadat lite överallt efetr 3 år.
Ungarna har Tundra från IKEA i sina rum- skitnöjd..lättstädade o så..
Ingen som har Tundra i köket med erfarenhet på slitage?
Vargas: I köket lämpar sig nog inget parkettgolv alls
Vi har fått byta ut våran efter bara 3 år för att det blir fula fläckar i springorna av vattnet och att man tappar en hel del som ger hål i golvet
Där skulle jag välja ngt annat aternativ redan från början om jag var du.
vi köpte jättefin 4stavsparkett i byggmax till en billig peng.
all klinker köpte vi på bauhaus
tack för alla svar!
vad kostar det att lägga golv?
Vi har en 3-stavig parkett från Silvan som heter easylock...kostar 239kr/kvm men titt som tätt har dom rea och då kostar det 199kr/kvm...Jättefint golv som är lättlagt och håller bra...14mm är det så det finns att slipa ner oxå
Vi har det i hela huset bortsett från första biten innanför dörren där vi har klinkers..
Funkar utmärkt i köket oxå
Lycka till!
Längtandsfull: Allt från 50kr/kvm och uppåt beroende på kvalitét +lite tillbehör
tänkte bara vad man kan lägga för golv i sitt kök bara som nödlösning kanske några år då vi ska göra vår köksrenovering men jag är så trött på den fula och svårrengörliga plastmatta som ligger där nu. vill komma undan så billligt som möjligt då
vi har som lillalillajag. Parkett i hela huset bortsett från hall och framför kakelugnen då vi har
granit.
Se till att golvet är korrekt klassat för din användning (tex kök) när det gäller laminatgolv...
www.logoclic.de/se-faq.shtml
i kombination med rätt klassning enligt En 685...
Hör med firman ni köper ifrån!!
Tänk sedan på att vid användning i kök kan det vara ide att limma golvet också fastän det är ett "klick"-golv , för att försegla skarvarna...
Har lagt tre golv från byggmax, fuskklinker i köket och laminat i sovrum och barnrum, superenkla att lägga, passar perfekt, det i köket har legat ca 1 år och fått 1 hack.. Annars fint, mina föräldrar har ett betydligt dyrare golv i sitt kök, de är inte nöjda, och har beslutat sig för att köpa samma golv som oss...
De i rummen är för nya för att bedöma ännu...
Är det någon som lagt in Valnötsgolv?? Skulle så gärna se en bild.. Är så sugen på sådant golv. Men det är ju rättså dyrt:( hoppas någon kan ge mig lite inspiration..Obs ej något laminat