• Anonym (yrsel)

Yrsel av synfel?

Kan man få yrsel av att ha synfel.Har haft mcyket yrsel på slutet.Fick häromdan konstaterat att jag ser ganska dålig+brytningsfel.Kan det göra så man blir yr?

• Svar på tråden Yrsel av synfel?
  • Michisen

Ja, det är klart att det kan. Synnedsättning finns i alla fall med på yrsel.coms lista över orsaker till yrsel!
    Kolla så att du får rätt glasögon och se om det hjälper, sen kan du börja oroa dig för annat ifall det inte gör det! ;)

www.yrsel.com/portal/content/view/24/28/

• BROCCOLLI

Känner igen det där med yrsel! När jag var liten opererades jag för skelning, och sen dess har jag ej skelat såvida jag haft glasögon på mig (i högstadiet hade jag en period då jag hatade glasögonen och provade utan dem, men då skelade jag jättemycket efter en stund).

Nu de senaste veckorna har jag skräckslaget sett att vänsterögat går ut mot yttre ögonvrån, medans det högra tittar rakt fram , trots att jag ständigt har glasögon, förutom när jag sover då . Igår morse när jag vakna kända jag att det flimra framför ögonen och yrsel och hade ont i huvudet och strax över vänster öga, riktigt otäckt. Det var som migrän, mådde även illa! Sen gick det över innan jag skulle iväg och jobba som tur var. Så igår beställde jag tid hos optikern för jag behöver förmodligen starkare glas eller nåt, ska äntligen skaffa mig solglasögon där med styrka också, det är skittråkigt att inte kunna använda vanliga solglasögon ju!!!

Så ja, yrsel kan man få, och jag känner att mitt öga inte riktigt hänger med (ser knappt nånting med vä.ögat, det bara sitter där för syns skull känns det som )

• Anonym (yrsel)
    BROCCOLLI skrev 2008-06-06 09:32:50 följande:
    Känner igen det där med yrsel! När jag var liten opererades jag för skelning, och sen dess har jag ej skelat såvida jag haft glasögon på mig (i högstadiet hade jag en period då jag hatade glasögonen och provade utan dem, men då skelade jag jättemycket efter en stund). Nu de senaste veckorna har jag skräckslaget sett att vänsterögat går ut mot yttre ögonvrån, medans det högra tittar rakt fram , trots att jag ständigt har glasögon, förutom när jag sover då . Igår morse när jag vakna kända jag att det flimra framför ögonen och yrsel och hade ont i huvudet och strax över vänster öga, riktigt otäckt. Det var som migrän, mådde även illa! Sen gick det över innan jag skulle iväg och jobba som tur var. Så igår beställde jag tid hos optikern för jag behöver förmodligen starkare glas eller nåt, ska äntligen skaffa mig solglasögon där med styrka också, det är skittråkigt att inte kunna använda vanliga solglasögon ju!!!Så ja, yrsel kan man få, och jag känner att mitt öga inte riktigt hänger med (ser knappt nånting med vä.ögat, det bara sitter där för syns skull känns det som )
    Jag kan liksom känna att rummet snurrar till när jag vänder på huvudet.otäckt som sjutton.Jag skelar inte men har väldigt dålig syn på vänster öga och även brytningsfel där.Kanske beror på det då..
  • NoMatter
    Anonym (yrsel) skrev 2008-06-06 09:35:43 följande:
    Jag kan liksom känna att rummet snurrar till när jag vänder på huvudet.otäckt som sjutton.Jag skelar inte men har väldigt dålig syn på vänster öga och även brytningsfel där.Kanske beror på det då..
    Inget konstigt alls. Det tar en stund för ögat att korrigera när du rör dig. Yrsel brukar iaf flr mig vara det första tecknet på att jag borde kolla synen, huvudvärk är nästa steg.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Anonym (yrsel)
    NoMatter skrev 2008-06-06 09:37:28 följande:
    Inget konstigt alls. Det tar en stund för ögat att korrigera när du rör dig. Yrsel brukar iaf flr mig vara det första tecknet på att jag borde kolla synen, huvudvärk är nästa steg.
    tack för ditt svar.Har haft mycket huvudvärk och yrsel.Optikern sa att hon förstod att jag var där med tanke på hur dåligt jag ser, har inte haft glasögon tidigare.
  • NoMatter
    Anonym (yrsel) skrev 2008-06-06 09:42:34 följande:
    tack för ditt svar.Har haft mycket huvudvärk och yrsel.Optikern sa att hon förstod att jag var där med tanke på hur dåligt jag ser, har inte haft glasögon tidigare.
    Då är det kanske ännu värre? Vad vet jag, jag har haft glasögon sen jag var tio månader men märker snabbt när synen förändras.
    Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
  • Anonym (yrsel)

någon annan?orolig, tacksam för svar

Svar på tråden Yrsel av synfel?