Drar LCD-tv mycket el??
undrar om ni märker stor skillnad på era el räkningar..jag har en 40 tums...
undrar om ni märker stor skillnad på era el räkningar..jag har en 40 tums...
Har som policy att alla apparater med stand-by funktion kopplas till strömdosa med avstängningsfunktion och det märks skillnad på elräkningen att det inte är en massa onödig ström som tuggas iväg.
I och för sig kanske inte svaret på din fråga.
JAg tror den drar mycket, för den blir så varm...alstrar värme..Vi stänger den och frar ut kontakten...drar ned på tittandet...(Inte jag som köpte den, och inte jag som valde STORleken.....)
jag har inte tittat på el räkningen ennu har en 42 tums
De drar mycket mer el än en vanlig platt iaf.
Våra datorer är riktiga miljöbovar också.
Kan jämföras med all jordens flygtrafik i nedsmutsning,står att läsa på "superstart" idag.
Och tv apparater och datorer finns ju numer i flera uppsättningar i varje hem,så vi slösar ju bara mer och mer istället för att dra ner på vår konsumtion!
undrar om man märker stor skillnad på räkningen..drar tydligen dubellt än vanlig tv..
Vad är en vanlig platt, isisisisi?
Jag läste någonstans att plasma drar mer än LCD...
Ja. drar mer än en vanlig tv gör de definitivt...
Jag tror det helt klart beror på hur stor den är. Vi hade en vanlig tjock wide screen tv innan på 32 tum. I vintras köpte vi en 52 tums plasma och det är klart som korvspad att den drar mer, den är ju mycket större plus alstrar mer värme. Oftast jämför man med den gamla tv-apparaten men det kan man ju inte för den är ju oftast mycket mindre.
en samsung 40 tum lcd...