• Cecese

Badkläder för gravid i stora storlekar

Förra graviditeten köpte jag en baddräkt på 4mom.se som passade bra. Det var lite tajt över brösten men så hade jag större byst än din syster (95G).

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Cecese
    Krabbolina skrev 2008-06-06 12:33:13 följande:
    men hittar hon inte badkläder bland stora storlekar? Det är där jag får köpa mina sk mammakläder eftersom mammakläder inte görs i så stora storlekar.
    Det finns ju mammakläder upp till iaf storlek 56 så nog finns det i storlek 50-52. Jag har köpt byxor i 56. Överdelar är det lite värre med men iaf Lindex mammalinnen i strl XL passar mej som är en 54 ungefär på överdelar. Förra gången var jag en 50-52 och hade Lindex mammalinne i strl L samt HM linnen och tröjor i XL.
  • Cecese
    Krabbolina skrev 2008-06-06 12:42:10 följande:
    Jag har inte sett mammakläder i den storleken när jag går på Lindex, Kappahl eller H&M. De hade max L när jag var och kollade, knäckande eftersom jag behöver nya byxor och tröjor. Men jag får väl köpa större storlek i vanliga byxor så ska det nog gå bra.
    Byxor köpte jag på Mammas mage i Uppsala. Kostade 399 kr paret och det är ju helt ok pris, fanns upp till strl 56. Dom har både butik och man kan även beställa. Jättetrevliga tjejer.
    http://mammasmage.se/
  • Cecese
    Krabbolina skrev 2008-06-06 13:01:14 följande:
    Ska kolla in länken, bor nere i skåne så lite långt att åka dit!
    Gör det. Det går ju att beställa så skickar dom, kostar lite men det kan det ju vara värt.
Svar på tråden Badkläder för gravid i stora storlekar