Inlägg från: Krabbolina |Visa alla inlägg
  • Krabbolina

men hittar hon inte badkläder bland stora storlekar? Det är där jag får köpa mina sk mammakläder eftersom mammakläder inte görs i så stora storlekar.

• Krabbolina
    Cecese skrev 2008-06-06 12:37:06 följande:
    Det finns ju mammakläder upp till iaf storlek 56 så nog finns det i storlek 50-52. Jag har köpt byxor i 56. Överdelar är det lite värre med men iaf Lindex mammalinnen i strl XL passar mej som är en 54 ungefär på överdelar. Förra gången var jag en 50-52 och hade Lindex mammalinne i strl L samt HM linnen och tröjor i XL.
    Jag har inte sett mammakläder i den storleken när jag går på Lindex, Kappahl eller H&M.
    De hade max L när jag var och kollade, knäckande eftersom jag behöver nya byxor och tröjor. Men jag får väl köpa större storlek i vanliga byxor så ska det nog gå bra.
  • Krabbolina
    Cecese skrev 2008-06-06 12:57:09 följande:
    Byxor köpte jag på Mammas mage i Uppsala. Kostade 399 kr paret och det är ju helt ok pris, fanns upp till strl 56. Dom har både butik och man kan även beställa. Jättetrevliga tjejer.mammasmage.se/
    Ska kolla in länken, bor nere i skåne så lite långt att åka dit!
  • Krabbolina
    TinaLi skrev 2008-06-06 13:48:47 följande:
    Jag köpte vanlig bikini från Ellos. Har 90DD på överdelen, och såg till att hitta en underdel som var väldigt låg i midjan.Det funkade prima!(så kör jag bara med nerhasat linne på strande, så inte magen får för mycket sol på sig)Jag köpte den här bikinin (i lila-blommigt). Jättefin!Överdel:www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=#Underdel:www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=#
    Superfin överdel!
    Underdelen var med fin men fanns inte i min storlek, synd! Men jag ska minsann kika där. Vill ju ha en bikini i sommar ifall man åker och badar!
Svar på tråden Badkläder för gravid i stora storlekar