• Some Say Love

Kanintråd #6

Välkomna till vår kanintråd nr 6!

Här fortsätter vi diskutera våra små långörade vänner, allt från betesburar till könsbestämninar..... och tänk på en sak -det finns INGA dumma frågor när det gäller det bästa för våra djur!

• Svar på tråden Kanintråd #6
  • Mammatill2

Skrev i förra tråden men skriver här med. Nu har vi fått hem våran Oscar. Bilder finns i mitt galleri.

• mamma till 3 små

gud vilken söt nos.. blir sååå sugen på en till nuuuu på en gång...

Mammatill2 skrev 2008-06-06 20:59:28 följande:
    Skrev i förra tråden men skriver här med. Nu har vi fått hem våran Oscar. Bilder finns i mitt galleri.
    Alma 04 & William 06
  • anne h
    mamma till två små skrev 2008-06-06 21:44:20 följande:
    gud vilken söt nos.. blir sååå sugen på en till nuuuu på en gång...
    bara att handla. Det går fortare än att vänta på parning, vänta på att de ska födas, hoppas allt går bra, vänta på att de ska bli några veckor så de är så där perfekta och söta..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • mamma till 3 små

jo det är sant men så vill man ju hitta den där aldelens perfekta ungen också.. å jag vill ju ha en med flera färger (brokad hette det när jag höll på med hoppning)  tror det heter manteltecknad?? eller??   å dom tycks inte va så lätta att få tag i...   fundera också på om man ändå ska köpa en till så kanske man skulle haft tag i nån som kan gå bra på utställning om man vill prova med det.....

men sen vet jag inte på utställningarna ska man lämna dom där i burarana då ? åker man hem emellan? har dom lås, elelr nån som vaktar kaninerna?? såg att på bla. utst på dalaexpo så skulle dom va där från lör fm till sön kväll...får man inte ta dom med sig hem på kvällen.. vet inte om jag skulle klara det..

anne h skrev 2008-06-06 22:04:52 följande:
    bara att handla. Det går fortare än att vänta på parning, vänta på att de ska födas, hoppas allt går bra, vänta på att de ska bli några veckor så de är så där perfekta och söta..
    Alma 04 & William 06
  • yossis
    mamma till två små skrev 2008-06-06 22:14:11 följande:
    men sen vet jag inte på utställningarna ska man lämna dom där i burarana då ? åker man hem emellan? har dom lås, elelr nån som vaktar kaninerna?? såg att på bla. utst på dalaexpo så skulle dom va där från lör fm till sön kväll...får man inte ta dom med sig hem på kvällen.. vet inte om jag skulle klara det..
    Är utställningen bara över dagen så är man ju med hela dagen, träffar andra uppfödare & pratar kanin hela dagen.
    Utställningsburarna ser lite olika ut mellan klubbarna men alla går att låsa, är det en fler dagars utställning så brukar arrangörs klubben ha vakter under nätterna. Jag har med mig egna fjäder haspar till utställningsburarna så jag vet att mina kaniner inte kan ta sig ut. Tycker inte att det är något större problem att lämna kaninen kvar över natten på en utställning, på LU (LandsUtställningen) sitter dom 3 dagar.
  • mamma till 3 små

men är det4 inte väldigt små burar?? trycker dom ser små ut på dom bilder jag sett...  kanske bara jag som är fjollig...

yossis skrev 2008-06-06 22:49:57 följande:
    Är utställningen bara över dagen så är man ju med hela dagen, träffar andra uppfödare & pratar kanin hela dagen. Utställningsburarna ser lite olika ut mellan klubbarna men alla går att låsa, är det en fler dagars utställning så brukar arrangörs klubben ha vakter under nätterna. Jag har med mig egna fjäder haspar till utställningsburarna så jag vet att mina kaniner inte kan ta sig ut. Tycker inte att det är något större problem att lämna kaninen kvar över natten på en utställning, på LU (LandsUtställningen) sitter dom 3 dagar.
    Alma 04 & William 06
  • yossis
    mamma till två små skrev 2008-06-06 22:59:37 följande:
    men är det4 inte väldigt små burar?? trycker dom ser små ut på dom bilder jag sett...  kanske bara jag som är fjollig...
    Utställningsburarna är ganska små men inget dom lider av, iaf har jag då inte märkt något på mina.
  • mamma till 3 små

okej....

yossis skrev 2008-06-06 23:03:57 följande:
    Utställningsburarna är ganska små men inget dom lider av, iaf har jag då inte märkt något på mina.
    Alma 04 & William 06
Svar på tråden Kanintråd #6