• Anonym

Någon mer dålig av folsyra?

är anonym för att det snokas en del här på fl o jag vill inte avslöja min bebisverkstad....

Har i 3 v ätit folsyre tabletter och har under denna tid när jag tänker tillbaka haft väldigt ont i magen, mår illa dag som natt, kniper i nedre delen av magen och jag gör nr 2 väldigt ofta, 6ggr idag! suck.....

kan det vara folsyretabletterna, äter som vanligt annars är bara tabletterna som är skillnanden..

någon som känner igen sig? läste i fass men hittar inget om biverkningar..verkar skumt detta?

• Svar på tråden Någon mer dålig av folsyra?
  • Anonym

puffelipuffpuff

• Barbabok

Det tror jag inte eftersom Folsyra är ett B-vitamin som naturligt finns i mat, ett ev. överskott kissas ut dessutom. Men visst jag är ju inte expert på vitaminer  

Det är i motvind som drakarna flyger
  • kvinna 86

tror inte det är folsyretabletterna

• Anonym

nee inte jag heller egentligen....men tänkte kolla om det kanske kunde vara så ändå...

• Labolina FI

Kanske du är gravid ???

Katjas, Wilmas & Linas mamma & en liten ängel...
  • Sencha

Jag har inte hört det specifikt om folsyretabletter. Däremot har jag hört om personer som blir illamående av multivitamintabletter som Mitt Val Kvinna.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Anonym

Labolina FI skrev 2008-06-06 22:11:55 följande:

Kanske du är gravid ???
    nopps gjorde faktiskt ett test idag, dock alldeles för tidigt så kanske...fast jag har iofs mått illa långt innan mens också...

jag leker doktor här hemma själv o kör med uteslutningsmetoden....
  • Anonym

Mina vitaminer med extra folsyra innehåller också extra järn och det kan man ju bli knepig i magen av.

• Labolina FI
    Anonym skrev 2008-06-06 22:18:17 följande:
    Labolina FI skrev 2008-06-06 22:11:55 följande: nopps gjorde faktiskt ett test idag, dock alldeles för tidigt så kanske...fast jag har iofs mått illa långt innan mens också...jag leker doktor här hemma själv o kör med uteslutningsmetoden....
    Ok. Hoppas du börjar må bättre snart.
    Katjas, Wilmas & Linas mamma & en liten ängel...
Svar på tråden Någon mer dålig av folsyra?