• jennie m

Bukplastik efter graviditet

Har gjort en fullständig bukplastik 11 april 2008.
    Är nyfiken på andra som också har gjort en sån, hur har ni mått efter op??

• Svar på tråden Bukplastik efter graviditet
  • jennie m
    Svar på #1
    jag har faktiskt mått väldigt bra, och ärren har läkt ihop fint,,däremot har jag lite jobbigt med dom där trådarna dom sytt med (som ska försvinna) av sig själv... dom vill ta sig ut och det blir som att en hårsäck har inflammerat.. men annars måste jag säga att jag har varit problem fri..
    på vad sätt mådde du dåligt???
  • jennie m
    Svar på #3
    Dom fettsög på mig också på (flankerna) vad det nu är?? ungefär 1 kg togs bort från min mage, samt att dom drog ihop musklerna som INTE satt vars dom skulle nå mer
  • jennie m
    Softijs skrev 2008-06-06 23:02:05 följande:
    Jag hade skitont och det kändes som om jag hade en planka på magen. Men jag tror att jag slarvade lite oxå, tog d inte så lugnt som jag borde ha gjort. Ensam mamma så det e inte så lätt alltid. Men resultatet blev ju helt ok iaf.
    Ja det kan jag förstå... jag gick frammåtböjd dom första 3-4 v var alldeles för kort i buken,, känndes som dom gjort magmusklerna för korta..
  • jennie m
    FallaHanna skrev 2008-06-07 14:41:10 följande:
    måste bara fråga vad det kostade...skulle också vilja göra det när barnaföddandet är klart..
    Jag hade turen att få op betald av landstinget, men på privatklinik skulle det kosta mellan 70-90 tusen.
  • jennie m
    MammasÄlsklingar skrev 2008-06-07 21:39:19 följande:
    Gud vad snygg din mage vart TS.Jag har precis fött mitt sista barn så jag ska op magen om något år.. jag e snittad så det får vänta lite ..fixa brösten först .
    ja tuttarna skulle jag också vela fixa,,,men men,,,det får bli en senare historia
  • jennie m
    Anonym skrev 2008-06-07 22:05:06 följande:
    Min mamma gjorde en bukplastik, det gick helt åt skogen.  Efter 1 dygn hemma är magen stor som en fotboll men läkaren säger att detta är normalt o att hon ska ta smärtlindring. Efter detta samtal svimmar hon av smärtor. Hennes sambo kör in med henne till läkaren o det sista hon mins är att sköterskan säger Vi får ringa 112 pulsen var nere på 50 och dom fick inte kontakt med henne. Ett blodkärl hade gått i sönder o hela magen var full med blod. Magen blev iofs fin till slut men lätt inte värt det! Jag var nära att förlora min  mamma o mormor till min lilla flicka som låg i min mage. Har själv en "påse" på magen o det får snällt hänga kvar där den sitter!!
    å fy.. ja det finns skräck händelser vid plastik ingrepp också..
    Jag förstår att du tar avstånd från det...
  • jennie m

Tack ni som svarat,, det är både roligt och upplysande att få höra andras berättelser om bukplastik

• jennie m

Anonym (nyfiken) skrev 2008-06-08 14:24:04 följande:

Får jag bara fråga hur mycket ni gick upp under era graviditeter? Är själv gravid och har inte gått upp så mycket men jag undrar hur magen kommer att se ut efteråt..
    Jag gick upp allt mellan 26-31 kg vid alla tre graviditeterna....
  • jennie m
    snuttP skrev 2008-06-08 14:27:07 följande:
    Crazy baby..Jag funderar med på att suga sidorna och ryggen. Gjorde du det efteråt? Hur såg det ut då, blev det nått häng? har du nån bild.. =)
    På mig sög dom på framsidan redan under op,men ryggen är fortfarande ganska lös , men jag har inget häng,,, jag sätter in bilder i mitt galleri eftersom veckorna går,, du kan ju kolla där..
Svar på tråden Bukplastik efter graviditet