Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!

Jag åkte bil utan bälte när jag var liten. Min pappa tyckte inte det var viktigt och det hände inte ett skit. Inte en enda gång krockade vi eller något!

Så det där med att det skulle vara farligt att åka utan bälte det ger jag inte mycket för.

Jag har inte bälte till mina barn heller för faktum är, att jag faktiskt inte känner en enda som dött eller skadats i en trafikolycka när de åkt utan bälte! Däremot känner jag till en som åkte MED bälte och krockade och DOG! För mig räcker det som statistik.

*

Min mamma rökte när hon var gravid med mig. Hon har rökt med alla barn och det har inte hänt ett skit. Vi är friska som nötkärnor!

Så det där med att det skulle vara farligt att röka under graviditeten det ger jag inte mycket för.

Jag har rökt under båda mina graviditeter också och mina barn är riktiga A-barn. Inga fel alls på dem, samma sak med mina kompisars barn, alla är friska och vägde normalt när de föddes. Däremot känner jag en som INTE rökte och hennes barn DOG! För mig räcker det som statistik.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-07 08:47

NATURLIGTVIS är inget av detta sant ...i mitt fall men:

Uttalande nr 2 är vanligt förekommande, uttalande nr 1 är inte så vanligt men det är ungefär lika logiskt och intelligent som uttalande nr 2 och det är det jag vill påvisa. Det är min poäng.

Eller jo... jag åkte utan bälte och hade fetaste jävla TUREN och min mamma rökte under graviditeten och jag hade fetaste jävla TUREN. Däremot har jag döda syskon, syskon med allergier, syskon med astma osv... de hade tyvärr inte fetaste jävla turen...
  • Svar på tråden Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!
  • Beckah82
    luzorsus skrev 2008-06-07 08:39:36 följande:
    ett inlägg för att provocera? Ironiskt?Hoppas det!
    Uttalande nr 2 är vanligt förekommande, uttalande nr 1 är inte så vanligt men det är ungefär lika logiskt och intelligent som uttalande nr 2 och det är det jag vill påvisa. Det är min poäng.
  • Beckah82
    Ceropegia021 skrev 2008-06-07 08:47:08 följande:
    aha.. nu fattar jag. är det någon som sagt så där?
    åh många, många många det är det vanligaste rökförsvaret här på FL och i verkligheten också vad jag märkt.
  • Beckah82
    Millric skrev 2008-06-07 08:45:24 följande:
    ja allt det du skrivit om är ju en fråga om vad man väljer.. jag snusar under min graviditet.. har två barn sedan tidigare.. snusade inte med första.. hon kom 9dagar tidigare o hade blåsljud i hjärtat (dock friskförklarad vid 3mån ålder)Med mitt andra snusade jag vid slutet han blev större än det första o frisk..

Snusar nu med det tredje jag väntar o så får vi väl se hur det går..

Min mamma rökte när hon väntade mig.. jag har inge fel.. =) På papper.. hihi..Hon slutade röka när hon väntade min lillasyster, hon kom tre veckor tidigare.. jätte liten.. så jsut med tobak o nikotin.. har jag typ samma uppfattning som du..
    Nej, vi har verkligen INTE samma uppfattning. Min trådstart är menat som ironi för att visa hur kortat det är att tänka så. Ingen tänker så om bilbälten, ingen BORDE tänka så om nikotin.

"Vi får väl se hur det gå" Näää fy fasen vad jag fick ont i magen av det uttalandet
  • Beckah82
    Meus Veritas skrev 2008-06-07 08:48:15 följande:
    Men TS om du ska vara ironisk eller vad det nu är du försöker med så kanske du ska försöka få med det lite mer i din trådstart.Annars kommer folk ta dig på allvar och du kommer få en massa skit.
    Läskigt att det ska behöva skrivas ut men nu har jag gjort det iaf.
  • Beckah82
    kanskemej skrev 2008-06-07 08:44:42 följande:
    Haha, tror du vi går på det du skriver? Inte jag iaf.Jag känner inte heller någon som dött av att åka bil utan bälte, men man läser väl tidningarna.........hahaha......dra den om tomaterna me va
    Nej, jag trodde inte det. jag trodde alla skulle fatta att det var ironi för att lyfta fram en poäng men jag missbedömde eftersom en hel hög tror att jag menar allvar.
  • Beckah82
    dio skrev 2008-06-07 08:53:57 följande:
    Du vet väl att alla människor inte förstår ironi? Dessutom är det inte speciellt tydligt i din ts, du kan uppfattas antingen som väldigt blåst eller som väldigt vettig beroende på vad personen som läser den har för åsikter
    Men man tror ju att alla fattar att ingen är så blåst...
  • Beckah82
    Ceropegia021 skrev 2008-06-07 08:55:28 följande:
    haha jo den har jag hört.. tänkte mest på det där med bilen? Är det verkligen någon som sagt det eller va det bara en jämförelse att det med rökningen låter ungefär lika dumt?
    Har inte hört någon säga så om bälte nej men det är ju lika intelligent som rökningen. Jag hoppades på att de som säger uttalande 2 ska inse hur dumt det låter.
  • Beckah82
    dio skrev 2008-06-07 08:57:15 följande:
    Tyvärr är det nog inte så
    Jag har för höga tankar om FL:arna
  • Beckah82
    dio skrev 2008-06-07 09:02:06 följande:
     halva fl tror att jag är jättekär i David Hasselhoff
    Vilket öde hahaha
Svar på tråden Mina barn åker utan bälte i bilen, det är säkrast!