Lequisha skrev 2008-06-07 10:59:30 följande:
Farmors baklänges spagettikalas. Brukar vara uppskattat bland små barn.Man börjar med att barnen får vända tröjorna bak och fram. Sen börjar man med efterrätten, glass kanske. Efter det får de tallrikar med spagetti och sen får de välja om de vill ha köttfärssås och/eller ketchup till. Ketchupen häller man ut handen på barnet så de får kleta ner spagettin självaSen är det äta med händerna som gäller, smutsigast vinner. Händerna kan man torka av på tröjan, för den vänder man ändå rätt efteråt och då syns inte smutsen Till detta poppar man barnmusik och bara har kul. Efteråt kan alla få en liten tablettask eller liknande i fiskdamm. Man bör dock kolla så det är ok med föräldrarna att barnen smutsar ner sig, vilket tyvärr många föräldrar idag har svårt för...Dessutom förvarna att tröjan bör vara nån gammal t-shirt som är ok att fläcka ner.Indianskattjakt. Köp in några färgade fjädrar och låt barnen själva göra en huvudbonad ala indianstyle. Ett pannband av papper med fjäder fasthäftad på sidan räcker.Sen lägger man ut ett spår av fjädrar ( eller innan barnen kommer ) och så får någon av de vuxna under tillverkningen av pannbanden "hitta" en skattkarta. Den talar om att det finns en skatt och att man ska följa spåret av fjädrar tex. Sen leder man diskret barnen i skattjakten där man låter de hitta fjädrar och till slut skatten som kan vara vad som helst, godisgömma etc.Tycker det är så kul att fixa kalas för barn så jag längtar tills min lille plutt är tillräckligt gammal
Åhhh, du är såååå välkommen hem till oss och fixa kalas! Det är inget jag drömmer om alls. Tycker det är så himla svårt! Är kass på att planera sånt här, och likaså sambon, suck...