• Beckah82

Du som röker/rökt hur var det med dina föräldrar?

Barnet i magen är ciggberoende när man röker som gravid och har många gånger högre risk att själv falla dit och börja röka som vuxen.

Samma sak om man utsatts för passiv rökning under uppväxten.

Som en alkoholist ...den är beroende av alkohol hela livet, precis som ett rökande foster alltid kommer ha en större risk att börja röka "igen".

Hur är det i ditt fall?

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som röker/rökt hur var det med dina föräldrar?
  • Im Fabulous

Ingen rökte under min uppväxt, och jag rökte inte under graviditeten. Rökte som en skorsten innan, men slutade tvärt när jag fick plusset.

• LuMa

Mamma rökte när hon väntade mej, jag blev rökare (numera fd. rökare).
    Mamma rökte när hon väntade syrran, hon har aldrig rökt.

• ordningskonstapel

Min mamma rökte under graviditeten. Både mamma med sambo och pappa med sambo rökte under uppväxten. Inomhus dessutom. Kanske ren tillfällighet att jag och mina syskon drabbats av diverse allergier? Att jag själv började att röka när jag var 11 år var att jag ville vara som min mamma. Nu håller jag på och slutar och jag SKA klara det, en gång för alla.

• Beckiz86

Annat - Min mamma har aldrig rökt, ändå började jag. Fast nu har jag vart rökfri i snart 2 år.

• Im Fabulous

Ordningskonstapel: You go girl! Klart att du klarar det! Kan andra, kan du!

• Beckah82

Min mamma har rökt under graviditeten med alla sina 5 barn (och även övriga graviditeter, som slutat med döden).

Av 5 levade barn började 3 röka och en är bara 14 ännu så det är svårt att säga säkert men jag hoppas verkligen verkligen inte att min lillasyster börjar.

• Mirakel händer
    Min mamma rökte under graviditeten. Å efter med pappa rökte också. Mamma rökte udner 4 graviditer av 5.

Jag rökte inte under graviditeten. Jag la av innan jag vart med barn, men började igen tyvärr när jag inte kunde amma. Men har nu hållt upp i äver 4 år.
  • danitra

Inga av mina föräldrar rökte när jag växte upp men min pappa rökte innan med slutade. Jag började men slutade.

• Anna52

Jag har varit rökare. Slutade när jag blev gravid första gången. Nu röker jag nån gång ibland på fester, aldrig framför barnen. Min mamma röker inte, men min pappa har smygrökt hela mon uppväxt. Kom alltid hem och luktade rök. När jag och mina syskon var tonåringar stal vi cigg ur hans jacka. Men han kunde inte säga nått, för då avslöjade ju han sig.

• Beckah82
    zeto skrev 2008-06-07 10:47:32 följande:
     Men han kunde inte säga nått, för då avslöjade ju han sig.
    *lol* smart
Svar på tråden Du som röker/rökt hur var det med dina föräldrar?