• Bagel

Einar?

Vi tror att det blir Einar lillebror ska heta. Men jag tycker även att namn som typ Ove och Göran är coolt. Lite för coolt och lite för tidigt för att funka kanske. Men Einar är väl OK?

Någon som instämmer/inte gillar?

• Svar på tråden Einar?
  • Bagel
    Svar på #4
    He he, tänkte väl att det skulle bli endel protester ja.. Men jag är så trött på alla töntiga trendnamn som ska vara så speciella som möjligt, typ Tiger, Gandalf, Smultron, Kid. Och extremt trött på listnamn som Viktor, Emma, Celine och Oskar och annat "normalt". För att inte snacka och Viggo, Irma och Tilde som var hot i Stockholm för 5 år sedan.

Nej - gamla hederliga namn: Astrid, Algot, Augusta, Einar, Knut, Ivar, gillar jag bäst. Och kanske kanske kanske om man vågar var lite tidigt ute: Göran, Ove, Lennart, Marianne, Gunilla, Anita, Torsten, Bertil.. Men nej.. det svänger inte helt..
  • Bagel
    Svar på #5
    Förresten, Henrik Schyfferts söner heter Janne och Ove har jag för mig. Coolt tycker jag!
  • Bagel
    Flickan och kråkan skrev 2008-06-07 11:35:45 följande:
    Jag gillar Ove Är lite i stil med Bo som jag också gillar. Kunde inte få med mig min sambo på den linjen dock
    Ja Bo är fint! Helt klart!
  • Bagel
    Svar på #9
    Vi bor som sagt i Norge och här heter man helt förskräckliga saker.. Helt vanliga 30-åringar heter Harald, Stig, Rolf, Gunnar, och väldigt ofta dubbelnamn som Stig-Magne, Lars-Petter, Per-Gunnar osv. Tjejerna heter Berit, Helga (kanske inte sååå illa), Anita, Marianne är jättevanligt, Hilde, Grete osv..

Min man heter Rolf. vi träffades när jag var 25 och han var 27. jag höll på att dö.. hur skulle jag nånsin kunna berätta för väninnorna i Sverige att jag träffat en kille som hette Rolf?? Mardrömmen nr 1. Nej så i början sa jag att han hette Roy, kanske inte så mycket bättre det, men ändå. När någon senare frågade varför jag sagt Roy när han heter ROlf så sa jag att de måste ha hört fel, att jag inte alls sagt Roy. Barnsligt - jag vet. Men vad göra?
  • Bagel
    Svar på #12
    Tack spöke och Noonis !
  • Bagel
    Noonis skrev 2008-06-07 18:45:30 följande:
    Bagel (och för den delen andra?), kommer du på något till lillebror alt. -syster till Hilmer?Jag har mina "gamla" favoriter som säkert inte får mycket gensvar här... men kommer inte på något riktigt bra, utan att tala om nytt. Jag tänker att det skulle gärna ha samma konsonanter som storebrors namn, och vara lätt att uttala. Jag faller alltid för H-namn men det måste inte vara det. Idè?
    Vi hade arbetsnamnet Rut om det skulle bli en flicka. Det tycker jag är otroligt sött. Namn på H - Hulda, Helga, Hedvig och Henny. Eller Hjördis eller Doris..
    Och på en pojke. Vet inte riktigt, men Algot, Henry eller kanske August.

Vi har även en dotter och hon heter Astrid.
  • Bagel

Fru Wennström skrev 2008-06-07 18:51:22 följande:

Jag gillar verkligen namnet Einar, det finns med på min lista om det blir en pojke, fler namn som finns med är Eskil och Folke. Jag gillar gamla namn, sånt som mormors far och mor hette :) Astrid är en storfavorit oxå :) Men inget namn jag kommer välja tror jag, men det är supergulligt.
    Vi har också samma smak Folke är ju helt fantastiskt! Att jag inte tänkte på det..
  • Bagel
    Edvina82 skrev 2008-06-07 20:31:54 följande:
    Einar tycker jag är gulligt!vad heter storebror?
    Vi har en dotter som heter Astrid som ska få en lillebror som troligtvis ska heta Einar.
  • Bagel
    Svar på #41
    majsol skrev 2008-06-09 22:24:41 följande:
    min son heter Einar. Ska döpas i juli!
    Kul! Jag känner mig mer och mer säker på att Einar är rätt namn för vår lille son.
  • Bagel
    Svar på #43
    Ja jag tänker precis som du.. Cassandra. Urk!! Neo, loke, Ugh!jag tycker att endel namn som Gandalf och Smultron och Tiger och sånt faktiskt är övergrepp mot barnet. Som om man har barnet som ett smycke liksom. Att man ger namnet för sin egen skull för att vara cool. Det är kanske lite så jag tänker också måste jag erkänna, men jag tycker i alla fall att Einar är ett traditionsbundet namn och inte ett påhittat attitydnamn.

Nej var du nöjd med Einar! Det kommer jag bli
Svar på tråden Einar?