• Bumman7778

Trädgårdsland och vattning

Hej på er alla..

Jag har gjort ett helt nytt trädgårdsland. Har satt potatis, lök, morötter, jordgubbar, rädisor och skid ärtor. Min fråga handlar om vattningen. Hur länge ska man vattna åt gången? Vattnar varje kväll men jag vet inte hur länge som vattenspridaren ska vara på? En fråga till. Hur tusan håller man borta alla katter från landet?

Kram på er

• Svar på tråden Trädgårdsland och vattning
  • ALJO

Du bör vattna ungefär en halvtimma varje dag, gräv i jorden och se hur långt ner det har blivit fuktigt. Köp ett bärnät och täck landet med mot katterna.

• Sway307

Innan planteringen så kan man ju även lägga ut en täckduk över, det är en duk som är trät mot ogräs men släpper igenom vatten och sol. Billiga saker som kostar runt 250 kr.
    Tror att dem hade en sådan i sista programmet av äntligen hemma

• Bumman7778

Sway307, Har en fiberduk i botten och runt om landet som jag sen har lagt lite singel på innan jorden. Har gjort som en dränering runt om landet så att fiberduken ständigt är fuktig.. Hoppas bara det funkar.

ALJO, Jag får tacka för det. Då har jag vattnat för lite nu. Inte undra på att potatisen inte växer..

Ha det gott på er!
    Kram

• en glad

Jag tycker/tror att det är bättre att vattna varannan/var tredje kväll men ordentligt då! Särskilt om man inte har "luftljummet" vatten (tex ihopsparat regnvatten) utan tar "iskallt" ur kranen!

Svar på tråden Trädgårdsland och vattning