Ont!!!:-(
Idag vaknade jag av att ha jätteont i örat!
När jag bad min kille kolla såg han att jag hade en liten sårskorpa? Så jag tog en tops och det kom lite blod?! Har fortfarande ont och undrar vad det kan vara? Öroninflammation?
Idag vaknade jag av att ha jätteont i örat!
När jag bad min kille kolla såg han att jag hade en liten sårskorpa? Så jag tog en tops och det kom lite blod?! Har fortfarande ont och undrar vad det kan vara? Öroninflammation?
Finne? Eksem? Öroninflmmation?
Kan vara vad som helst... får du superont ska du åka in på VC ifall du behöver pencillin...
Jag har aldrig haft ont i örat men vet någon om öroninflammation ger små sår eller?
Anonym (orolig) skrev 2008-06-07 18:34:30 följande:
nej öroninflammation är ju något som sker i trumhinnan, det värker hål och det rinner var.. så nej sår tror jag inte..
ja eksem kanske, vet inte om örongångsinflammation skulle kunna betee sig så.. mitt tips, googla lite på det och ring sjukvårdsupplysningen.
Inflammation i hörselgången (extern otit) kan se ut som sår eller eksem. Vanligen är det dock rött och svullet.
Ett sår i hörselgången så som du beskriver det kan man få om man petat i örat och rispat huden. Det kan också vara en finne (som någon annan föreslog).
Blir det inte bättre kan man söka VC. Man kan få örondroppar som hjälper mot ev infektion. Det är ju skönt att slippa äta en antibiotikakur.
/Picagirl
jo jag har ju försökt googla (sår i örat) men det kommer ju bara upp hundsidor och div andra djur!
Min filosofi, får du inte upp något om åkomman när man googlar på det så är det nog inget allvarligt