• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Fille, du dribblade bort mig från listan! Hahaha såg när du gjorde det, men orkade inte ändra tillbax. Tror jag ändrade sekunden innan dig, så när du la ut din ändring efter mig var jag plötsligt borta igen. Så kan det bli.

fille 43år: 2 försöket FET i aug/sept. ( 1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD Riga augusti/september
    makima 44år: 1 ÄD i augusti IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark
    Nuet: 4:e ÄD nu i juni
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juli
    Tigermom: 31år, tidigare 5 IVF utan resultat, väntar på ÄD i Finland.
    Pigan: 33 år, tidigare 5 IVF, utan resultat, väntar på ÄD i höst

Ruvare:
    Solis65: 43, Tidigare 3 IVF + 2 FET, 1:a ÄD 16 juni.

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• Raspberry81

vad händer med den som slutat växa då? Ger de honom/henne en chans att växa till sig eller är det kört med det pyret?

Vad händer då?

Usch vad jobbigt.

ninnie65 skrev 2008-07-03 16:15:18 följande:
    Vad spännande med alla som är på G nu! Jag var på UL igår, ett av mina två pyren har stannat i växten. Har inte växt på två veckor fast det syntes fortfarande ett hjärta. Men det andra var stort och piggt. Så vem vet hur detta går. Jag har börjat trappa ner mina mediciner nu, känns lite läskigt som jag skrev innan. Jag mår fruktansvärt illa fortfarande, tycker det skulle gå över snart.Håller inte koll på alla just nu så jag önskar ALLA lycka till!!
  • Raspberry81

Haha vad bra vi är! Bra att alla håller kollen!

Håller med om att det skulle vara rolig att höra hur det går för Dimmorskyn, Töjet, Nuet. Vart är ni? Har jag glömt ngn som vi saknar? Ceciliastockholm har tittat in för ett tag sedan

• Raspberry81

När börjar du din behandling Makima?

• Raspberry81

Jag har börjat med en cykel trisekvens nu (klimakteriemedicin)vilket är 28 tabletter. I augusti har vi bokat en thailandsresa. Så det blir troligtvis 2 trisekvens cykler = 56 dagar innan vi börjar.

Men då blir det i ET i början av augusti för dig?

makima skrev 2008-07-06 16:48:45 följande:
    Jag ska börja min behandling i nästa menscykel som startar i slutet av vecka 29.När drar din igång?
  • Raspberry81

Nuet: Jobbigt! Men bra att ni tar nya tag! Nu är det bara att tuta och köra, när man är inne i svängen.Jag har utvärderat mitt "halande" och kommit på att jag ska sätta skygglappar på och köra nu!

• Raspberry81

Hej nu har jag räknat ut att det blir fet i början av september för oss. Gränsfall att det funkar i mitten av augusti. Skriver september iaf så länge. Kanske hinner i mitten av augusti med, då får jag göra förbehandling i Thailand och vul när vi kommer hem. Kan funka! Kanske skönt att slippa alla hormoner i Thailand. Men herregud vad jag blöder fortfarande. Har hållt på en vecka nu. Trombylet?

fille 43år: 2 försöket FET i aug/sept. ( 1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD Rig September
    makima 44år: 1 ÄD i augusti IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark
    Nuet: 5e ÄD i juli/aug
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juli
    Tigermom: 31år, tidigare 5 IVF utan resultat, väntar på ÄD i Finland.
    Pigan: 33 år, tidigare 5 IVF, utan resultat, väntar på ÄD i höst
    Solis65: 43, Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD nov -08

Ruvare:

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
    Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 aprilycker listan hamnat lite långt bort.

• Raspberry81

Hej

Jag tror det var din klinik jag var i kontakt med eftersom jag gillar tanken att åka till Danmark istället. Men till mig sa de att det är 1 1/2 års väntetid. Väntade du så länge, eller kan man ha lite tur att komma fram snabbare?

Jag är jätteorolig att inte heller våra ägg ska klara upptining då får man börja om på nytt. Vill min donator fortfarande är det jättebra, annars vet jag inte hur vi gör.

Kolla upp lite mer inför nästa ggn! TSH, TNF alfa tex. Det tjänar man på i slutändan! TSH kan ligga ok om T3 och T4 är inom referens, men värt att kolla allt igen.

Annikamarie skrev 2008-07-08 10:39:48 följande:
    Hej på er alla!Har hängt med och läste lite.Nuet, trist, men hoppas på tur nästa gång!Jag skulle göra FET, men embyon klarade inte upptining.Så jag får göra nytt Et igen i hösten.Men men jag är orolig ang TSH som jag har fått info från er andra inne att det skulle sänka ner lite.Jag fick veta i Danmark att min TSH låg på 3,8!!De sa det är normatvärde??!!Sen tog jag prov igen här i Sverige då låg det på 3,5.De sa det var normal, inga mediciner och sånt!Jag vågar ej kasta bort pengar om det är TSH som påverkar svårigheter att bli gravid ..Jag ska ta prov igen snart.suck!Men mina hormonvärde är jättebra.men men TSH:(
  • Raspberry81

Om embron klarar upptining har med kvalitén att göra har jag hört. Doktorn sa att våra förmodligen inte skulle vara några problem att tina upp, men man vet aldrig.

• Raspberry81

Jag tar 2x75 mg jag med.

Tror inte man ordinerar med trombyl än så. I vissa fall använder man sig av blodförtunnande sprutor istället. Kanske något att ta upp med doktorn om du vill ha högre dos? Men det känns som varken det ena eller andra är bättre. Man har ju inget att jämföra med.

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2