• Angi07

cellprov när man är gravid?

hej
    jag har en tid för att göra cellprov nästa vecka men fick den tid innan jag viste att jag var gravid.Brukar man göra det när man är gravid,är i v.5.

• Svar på tråden cellprov när man är gravid?
  • viseversa

min bm gjorde den på mig när jag var gravid.hon sa att det inte är någon fara.det gick bra!

• zera

nej det tror jag inte, jag skulle ha gjort mitt första nu i år eftersom jag fyllde 23 men eftersom jag var gravid så sa min BM att jag skulle göra ett efter att bebisen har kommit.

• JeyLa

Till mej har de sagt att de inte brurkar göra cellprov när man är gravid - men den här gången så tog de ett cellprov på mej under graviditeten pga kompikationer som jag har haft. Men du kan ju ringa och tala om att du är gravid så får de avgöra om du ska vänta med cellprovet lr inte.

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~Krabaten bf 8 oktober 2008~*~
  • surfbrud

Jag gjorde cellprov i v 7. BM sa att det inte var någon fara. Jag blödde ingenting.

• Flaxa1

Jag gjorde oxå cellprov under graviditeten, någon gång efter inskrivningen. BM föreslog det eftersom jag inte hade gjort något i Sverige på länge (hade bott utomlands).

• decemberbabe

ja var på inskrivning förra veckan (är i v 12 nu) o fick en tid denna vecka för cellprov. bm sa att det är ingen fara att ta när man är gravid men att man inte bör vänta för långt in i graviditeten. så eftersom det annars skulle vara dags för mig i höst så var det bättre för mig att göra nu på en gång. men säg till dem innan de tar provet, kan ju vara bra för dem att känna till. men det är ingen fara.

• älskade baby

jag har gjort ett i vecka 7+biopsi (klippte bort två små delar med någon sorts sax) sen igen i vecka 14 o en i vecka20. dettta pga svåra cellförändringar som jag skall operera bort 3 mån efter förlossningen

• eec82

min BM sa att det går bra till vecka 12. Men jag valde att göra det efter.

• Lillis22

Min bm sa till mig att jag absolut inte skulle göra det, fick med en kallelse hem. Ska göra det 2 mån efter min förlossning!

Svar på tråden cellprov när man är gravid?