• Shannara

Den stora resan för allra sista gången!?

Nu är det sista gången jag får göra den underbaraste av alla resor (i mina ögon sett)... Det känns enormt jobbigt och jag blir så nedstämd av tanken att aldrig mer få uppleva allt detta Låter kanske tokigt?

Men nu ska jag ha mitt fjärde barn och dessutom fyller jag 30 i år (vilket inte är något hinder iofs).

Älskar att vara gravid, att få se hur magen växer, att känna hur det lilla livet därinne växer sej starkare vecka för vecka... Det är så svårt att förklara...

Jaja... Har ju fortfarande 18 veckors resa kvar den här gången! Får njuta så mycket jag kan av de veckorna...

• Svar på tråden Den stora resan för allra sista gången!?
  • Jofimiel

Åhhh vad jag förstår dina känslor!, det var med nöd och näppe jag fick maken att gå med på en "trea".....

Trean som blev en Elliot kom till oss för snart 3 veckor sedan, tiden bara rusar iväg. - vart är pausknappen?? Det är en stor sorg i hjärtat att jag aldrig mer ska få bära fram ett till barn, jag är "bara" 27 så åldern är inte emot mig...

Två av mina tre graviditeter har varit jättejobbiga med höga levervärden så läkarn har avrått mig från att bli gravid fler gånger, de är väl bara att inse att detta var sista resan och man får glädjas åt de barn man redan presterat!

kram till dig och NJUT ordentligt, jag är så avis på dig som har din förlossning framför dig!

kram

• abovo

Varför måste det vara sista gången? Inte på grund av åldern väl? Jag är 36 och väntar första barnet.
    Visst, du har fyra barn, men du kanske ändå vill ha ett till så småningom, det kan du inte vara säker på nu väl? Vem vet hur framtiden ser ut?
    Bekymra dig inte för det. Njut av graviditeten! Lycka till och kram!

• Shannara

abovo: Nä... 30 e ingen ålder för att få fler barn senare... Men jag är tyvärr inte ensam om att bestämma... *ler* Gubben kräver ett ord med i laget han oxå Han hade redan innan vi träffades bestämt att han inga barn skulle ha. Nu har han snart två egna och två bonusar (som han önskar var hans egna oxå)... Antar att jag får vara nöjd med resultatet ändå Jag skulle gärna skaffa ett par stycken till tätt om tre-fyra år

• BeataBus

SOm för mig...förra gången var sista gången...Men det blev ett till o jag väntar mitt sjätte nu...Men nu får det nog räcka skulle jag tro..Visst jag älskar oxå detta tillstånd...gravid..vänta på sparkar..känna hur barnet rör sig därinne...det e underbart..Jag e 35 o man ska faktiskt ha lite tid till sig själv oxå..inte bara föda barn..Så har jag fått börja på att tänka...

Visst framtiden får utvisa om det blir fler efter detta eller inte...

O blir detta sista..ja då får jag börja tänka på mina barnbarn o min egen framtid som mormor o farmor...istället ..vilket jag e övertygad om kommer o bli minst lika mysigt som att själv vänta barn...

• Shannara

BettanM: Iofs så ska man aldrig säga aldrig kanske... *ler* Å som du säger att man ska även hinna att leva själv oxå. Det var mina planer från början. Att få fyra barn innan jag blev 30 å sen ta hand om mej själv och resa å sånt när de växt till sej lite...

• S72

Själv e jag snart 33 år och väntar mitt första! Kan absolut inte tänka mig fler än 2 st, fast min kille vill ha 4 st Men då skulle vi nog börjat lite tidigare

• boosten

Åh, jag hoppas att jag låter som ni när denna graviditet är till ända. Jag har velat ha många barn, men tycker inte om att vara gravid, så vi har fått börja inse att det kanske får bli bara två. Meeen man vet ju aldrig, man kan ju ändra sig när man kan se tillbaka på graviditeten, jag hoppas väl på det!

Och ja, ni kan ju alltid vänta på barnbarnen om ni nu lyckats föra över bara lite av denna barnalängtan till era barn!

• Shannara

boosten: Tråkigt när du vill ha många barn och inte gillar graviditeten i sej.

Jag har absolut inte mycket att klaga på. Det enda är lite trötthet just nu. Visst har haft småkänningar av foglossning under två av fyra graviditeter. Har varit gravid sju gånger och aldrig mått illa, mer än olustkänsla ibland på kvällen.

Dessutom försvinner min psoriasis och min ledvärk under graviditeten Kunde inte vara bättre alltså!!!

• maruttan

Måste bara få säga att barn är ingenting man SKAFFAR utan är jättelycklig om man lyckas FÅ! Njut av de barn ni har lyckats få och tänk på dem som inte kan få barn!

• Shannara

maruttan: Klart att jag tänker på dem oxå... Men jag kan ändå inte rå för att jag blir lessen när jag vet att det är sista gången jag ska få gå igenom detta fantastiska! Hmmm...

Svar på tråden Den stora resan för allra sista gången!?