• Sarasnaran

Framkalla digitalbilder. Var?

Godkväll på er!

Jo jag och sambon har köpt en digitalkamera och älskar den, men vi vill ju även framkalla några av dom.

Så till frågorna...
    1. Var framkallar du?
    2. Var är det dyrast/billigast?
    3. Var är den enklast?
    4. Var kan man få välja på matta och blanka bilder?
    5. Hur många kan man skicka in åt gången?

Skulle verkligen uppskatta era åsikter på detta.
  • Svar på tråden Framkalla digitalbilder. Var?
  • FiaFågel

oj va mycket frågor
    orkar inte svara på alla .. men jag beställde från Fotolabo
    där kunde man välja mellan matt/blank och olika storlekar. Dom e billigt och fick bra betyg på PLUS på SVT

www.fotolabo.net/

• Gottis

Håller med FiaFågel. Vi har beställt därifrån några gånger och är helnöjda!
    Dom brukar ha div. erbjudanden också.

• FiaFågel

sök igenom gamla trådar annars. Det har diskuterats innan

• Eliva

OnOff är billigast (0,75 kr per bild om du beställer fler än hundra) och även bra i färgåtergivning och papperskvalite på vanliga kortformatet (11x15 cm).

FujiDirekt är billigast på förstoringar men jag har just skickat in min första beställning hos dom så jag vet inte om de är bra, men det gissar jag, de flesta små fotobutiker använder sig ju av Fuji's labb.

Jag har använt Colourmailer förut och varit väldigt nöjd. Nu provade jag Fuji eftersom de var så billiga.

Och som svar på dina frågor:
    Tror du kan välja mellan matt/blankt nästan överallt.
    Du kan skicka in hur många bilder som helst till företagen (dom blir ju självklart bara gladare desto fler du skickar in) och dessutom betalar man oftast bara en fraktavgift oavsett antal så man tjänar på att beställa många. Jag brukar samla på mig en bunt och sedan beställa bara några gånger per år, men jag är kanske lite snål för det är ju inte så dyrt. Men, om du sitter på modem så tar det ju lång tid med många bilder (eftersom de ska laddas upp till företaget), så tänk på det.

Lycka till!

• R8N

Hej hopp!

www.fujifilm.se får man 25 digitalbilder gratis framkallade. Låter prisvärt Vet inte om det gäller alla typer av bilder o papper.

• smz

vilken bra tråd, den vill jag ha bland mina favvosar

• Eliva

Fujifilm och Fujidirekt är samma sak. Det du får är 25 bilder gratis i formatet 11x15. Har du många bilder (över 100 st) så blir OnOff ändå billigare (jag har räknat på det).

• mirresmamma

Jag använder mig av Önskefoto (www.onskefoto.se) och gillar att man kan visa sina album för vänner via nätet där....Man kan även välja mellan matt/blanka bilder.

• Anna A

Vi använder oss av Colormailer - snabbt och enkelt och bilderna blir jättebra! De har ofta extra erbjudanden så det blir en förstoring i bland oxå till bra pris!

Här finns all möjliga val, matt/blankt osv... och du kan skicka in massor med bilder på en gång - det mesta jag har kört (helt utan problem) var 125 st. Piece of cake!

colormailer.se

• Eliva

Vet inte om detta fortfarande är aktuell information för TS, men hursomhelst beställde jag bilder från OnOff och FujiDirekt förra veckan. Ca 200 "vanliga" bilder från OnOff (har nyligen gift mig) och förstoringarna hos Fuji. Fuji hade ju även erbjudandet om 25 gratis "vanliga" bilder som jag oxå hoppade på.

Skickade in korten till företagen på måndagen resp tisdagen och samtliga levererades innan veckans slut. Men det var en otrolig skillnad på kvalité! Fujis bilder var SÅ mycket bättre! Jag tog hem exakt samma kort (vår bröllopsbild) från båda företagen och det var en otrolig skillnad i främst färgkvalité, men även papper, färgåtergivning osv.

Så jag rekommenderar numer starkt Fuji!

• ICanDoIt

på fuji kan man ju bara hämta bilderna i ludvika eller mora.. det är ju långt bort från mig :( Kasst.

• Mias

På fuji kan man väl få dom hemsickade oxå? Har en kompis som är fotograf, hon rekommenderade att använda fuji. Sen kan man få med vit kant runt om där, det gillar jag!!!

• Dino78

Jag kör med expert. Tycker det fungerar bra och dessutom kan man göra annat kul med bilderna förutom framkallning/förstoring. OK priser och när man är medlem så får man ju prensentkort ett par ggr om året. Har nu t ex 50:- att använda hos expert.

• fenixen

Jag brukar framkalla hos On Off. Ibland har de kanpanjpriser och då betalar man (tror jag) 150 kr för 200 bilder.

Svar på tråden Framkalla digitalbilder. Var?