• väntar i Kina kön

Något bra medel till permanentat hår

Har ni något bra tips till permanentat hår så det inte ser så risigt ut. Typ bara risigt inga lockar....

Behöver tips på någon slags mousse eller hårgele m.m

Ska aldrig permanenta håret mer.

• Svar på tråden Något bra medel till permanentat hår
  • Jiji

Åh, stackare.. Låter som att du drabbats av en dålig frisör!

När du stylar håret, använd inte mousee eller gele då håret lätt blir stelt av det + att det blir torrt. Prova lotions istället, det funkade kanon när jag hade permat hår! Finns speciella för permat hår/torrt hår. Håret blir då inte stelt utan mjukt.

Det lönar sig att köpa hos frissan, visst är priset lite dyrare men det räcker länge! (ca 150

Lóreal har en brun tub med lotion som funkade jättebra på mig iaf, gav fin-fina lockar.

har man torrt och permat hår så ser det lätt risigt ut, och att låta det självtortka brukar tyvärr inte ge några fina lockar.

Föna håret på låg effekt, ha huvudet åt sidan och arbeta en sida i taget. Krama hela tiden med handen tills håret är torrt och gör sedan andra sidan.

När du är klar, ha i något som binder ihop lockarna, tex en pomada som funkar som vax. Gnugga ut i händerna och krama i det i lockarna. Wella har en jättebra pommada som dessutom luktar jättegott, håret blir inte stelt heller. Finns i burk hos frissan.

Nu när det är sommar och om du brukar vara ute och sola så är ett tips att ha inpackning i håret under tiden och ha en bandana ovanpå. Eller sov med det under natten och skölj ur på morgonen.

Låt kammen/borsten vila! Det räcker att du när du tvättar håret kammar igenom det med fingrarna när du har balsam i.

Jag hoppas mina råd kan hjälpa dig nu!

• vänat

En vanlig hårinpackning kan göra håret minder risigt om du inte prövat de redan så är det mitt råd till dig gör en ordligt hårinapckning på håret min efraenhet att de värsat rist släpper då.

Svar på tråden Något bra medel till permanentat hår