Inlägg från: Michisen |Visa alla inlägg
  • Michisen

Anorlunda pojknamn eftersökes :D

Det finns 13 män som har förnamnet Yoshi . Av dessa har 4 namnet Yoshi som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 293 män som har förnamnet Dexter. Av dessa har 169 namnet Dexter som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 93 män som har förnamnet Otis. Av dessa har 47 namnet Otis som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 6 män som har förnamnet Cillian . Av dessa har 6 namnet Cillian som tilltalsnamn/förstanamn.

• Michisen
    Sandriisch skrev 2008-06-08 22:14:16 följande:
    Åhhh yoshi.. det är ju den söta tv-spels draken eller vad det är som supermario har haha.. :P
    Jajjemen! :)
    Betyder dessutom "bättre" eller "bäst" på japanska, så det är ett rätt skoj namn! :D
  • Michisen
    zanwer skrev 2008-06-08 22:22:02 följande:
    Hiro är ju ganska så ovanligt, men ett namn som tydligen växt efter tv4-serien "Heroes"! ;)Annars gillar jag Lexus, Texas, Kingston, Angus eller varför inte Elvin? :D
    Det finns 10 män som har förnamnet Hiro . Av dessa har 1 namnet Hiro som tilltalsnamn/förstanamn.

Ja, jag är beroende av SCB:s namnsökningsfunktion ifall ni inte redan räknat ut det! :D
  • Michisen

Det finns 2898 män som har förnamnet Melvin . Av dessa har 2461 namnet Melvin som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 102 män som har förnamnet Kilian. Av dessa har 40 namnet Kilian som tilltalsnamn/förstanamn.

www.scb.se/templates/Standard____31245.asp om du vill söka själv sen! ;)

• Michisen

Haha, förlåt att jag garvar, men jag blev så inspirerad av #20 så jag var tvungen att kolla en grej och JOOODÅ!

Det finns 6 män som har förnamnet Sauron. Av dessa har 2 namnet Sauron som tilltalsnamn/förstanamn.

Ja... varför inte, liksom? :D

• Michisen

Nej. Förstå hur ovanligt det är. Men det borde gå att namnge en tjej efter det om man får heta Linnéa?

Nenne 71 skrev 2008-06-08 22:34:26 följande:

Finns det verkligen någon som heter Rabarber???
  • Michisen

Jag menar:
    Det finns 33 kvinnor som har förnamnet Tussilago .
    Det finns ingen kvinna som har tussilago som tilltalsnamn.

Det finns 3 kvinnor som har förnamnet Blåklocka. Av dessa har 1 namnet Blåklocka som tilltalsnamn/förstanamn

Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Vitsippa .
    Det finns ingen kvinna som har vitsippa som tilltalsnamn.

Får man heta så så borde man banne mig få heta Rabarber med!
    :D

• Michisen

Hm, vet inte det jag. Det var ju nån vuxen karl som inte fick heta Bocken, en nyföding som inte fick heta Pripps (och lille Pripps skulle ha tilltalsnamnet Izac), en liten tjej fick inte heta Elvis...

De kan neka alla namn som de tror kan vara till men, kränkande eller förknippas med varumärken.

(Sen att folk heter Nike, Diesel och Puma har inte med saken att göra!) :D

Svar på tråden Anorlunda pojknamn eftersökes :D