• rosalin

godispåsar utan godis??

Behöver lite ideer. Vi ska ha fiskdamm när morfar fyller år eftersom det blir endel barn.

Godis ska det inte vara i för det vet jag att det inte skulle uppskattas av föräldrarna.

Barnen är mellan 1 och 6 år gamla.

Bra är kanske om det är nått i som de kan roa sig med en stund för blir det regnigt kommer det inte finnas mycket för barnen att syselsätta sig med

några tips?

• Svar på tråden godispåsar utan godis??
  • Intelligenti pauca

Hårspännen? Snoddar? Det är ju bara tjejjigt förstås.

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Jotti

Sofanda: Vilken förträfflig idé att lägga tandborstar i 'godispåsarna'. Ja, för lite gott kan man väl unna dem när det är kalas men också påvisa hur viktigt det är att borsta efter. Mycket bra idé som jag tänker sno.

• sofanda
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-09 10:41:56 följande:
    Det där emd tanboeste var bra idé.Vi köpte barntandborste,barntandkräm en gång när vi gav bort gosis.
    JA...man känner sig lite bättre om man ger bort något "nyttigt" oxå  

Föräldrarna tyckte det var en bra grje med...
    Mina barn är mitt allt!
  • sofanda
    Jotti skrev 2008-06-09 10:43:43 följande:
    Sofanda: Vilken förträfflig idé att lägga tandborstar i 'godispåsarna'. Ja, för lite gott kan man väl unna dem när det är kalas men också påvisa hur viktigt det är att borsta efter. Mycket bra idé som jag tänker sno.
    Kul, sno på du!!!!!

Mina barn är mitt allt!
  • rosalin

helst vore det ju bra om det passade alla, oavsett ålder och kön, men det är ju inget måste. Jag är flexibel om det kommer bra ideer priset är inte jättenoga
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-09 10:40:21 följande:

Vad får det kosta per påse ung? Kommer du/ni att märka påsarna med ung ålder el pojk el flick saker? El skall det passa alla oavsett ålder?
  • mogreta

Ta för sjutton inte godispåsar från affären, vi var på ett kalas där det var karamellkungenpåsar, men med kex, en mandarin och dylikt i.
    Tycker det är väldigt taskigt mot barnen som vet vad som brukar finnas i såna påsar, men istället får kex, som dessutom är helt fyllda med tomma kalorier+socker.

• sofanda

Om det kommer barn i olika åldrar så skriver jag namn på påsarna och lägger i efter personen, men ändå likvärdiga grejer. Roligast blev det på det kalaset då jag gjorde påsar till alla vuxna också...

Påsarna fick barnen (och de vuxna) efter en skattjakt med kluriga frågor och en karta min make hade knåpat ihop. Alla var indelade i lag och lagens påsar låg på olika ställen.

Det var jättekul, men tog massa tid att förbereda. Är det mörkt kan man göra en reflexbana och utrusta alla med ficklampor (en per lag).

Mina barn är mitt allt!
  • Intelligenti pauca

Vi var på julgransplundring och hade en 7 månaders med.Hon fick barnmatspure(fruktpure) en banan och nappar (inte godisnappar)

• rosalin

det var ju jättesmart att anpassa så att även hon fick nått som passade henne just då och inte tre år senare tex
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-09 10:55:15 följande:

Vi var på julgransplundring och hade en 7 månaders med.Hon fick barnmatspure(fruktpure) en banan och nappar (inte godisnappar)
  • Intelligenti pauca
    rosalin skrev 2008-06-09 10:57:54 följande:
    det var ju jättesmart att anpassa så att även hon fick nått som passade henne just då och inte tre år senare texIntelligenti pauca skrev 2008-06-09 10:55:15 följande:
    Tycker jag med.Och att hon inte fick godis hon också.Det hade nog storasyrran gillat bättre kanske
Svar på tråden godispåsar utan godis??