• Yezzicka

-20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?

Har deltagit i flera trådar om viktnedgång. Men tycker faktiskt att de har en förmåga att dö ut efter ett tag. Lite synd tycker jag. Därför startar jag nu upp en helt ny tråd för oss som behöver läsa om hur andra har det.

Dela med dig av dig själv och dina erfarenheter om viktnedgång/uppgång, träning, klädproblem etc.

Vad har du för mål och delmål och hur ser just din strategi ut?

Välkommen och ett varmt lycka till!

Yezzicka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 22:07
    Uppdateringar 12/6 2005:

Roligt att vi blivit så många och att flera av oss återkommer med intressanta inlägg och kommentarer! Sluta inte att kämpa mot era mål.

Stegräknare är väldigt populärt bland oss tydligen. Flera av deltagarna försöker gå 10000 steg eller mer varje dag.

Vi har bestämt att ONSDAGAR är VÄGDAG! Gå gärna in och skriv lite om hur det gått för er under den gångna veckan!

Onödigt (?) vetande som jag snappat upp i denna och andra vikttrådar:
    1 pizza= 15000steg
    -1kg= 7000kcal

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-24 23:03
    Ville bara hälsa er alla att jag just nu fått upp ögonen för att blogga. Är lite svårfokuserad på FL just nu.

Önskar er all lycka med viktnedgången. Jag återkommer...

• Svar på tråden -20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?
  • 402an

tjo. jag hänger på! (trots att jag just nu sitter och mumsar vaniljglass)

• Yezzicka

Kul att du hakade på så snabbt!

Själv tänkte jag börja med att berätta lite om vad jag har för mål att sträva efter.

Mitt slutmål i viktminskningen är att gå ner cirka 20 kilo och då landa på 65kg. Jag är 1.65 så jag tycker att det vore ett bra mål att sträva efter.

Jag har satt upp 3 delmål:
    Delmål 1: 82 kilo, Belöning: vet inte ännu
    Delmål 2: 75 kilo, Belöning: vet inte ännu
    Delmål 3: 70 kilo, Belöning: vet inte ännu
    Slutmål: 65 kilo, Belöning: bröllop? (få se, inget planerat än..)

Jag har väl ingen direkt tidsplan för hur lång tid det ska ta att nå dessa mål. Ju snabbare desto (stavas?) bättre.

Hur ser era delmål ut och vad har ni för belöningar att se sukta efter?

Yezzicka

• MiLLa80

hänger på här också om det går bra!

jag har försökt många gånger att gå ner i vikt.. men har en tendens att tröttna och så går jag upp nästan alla kg jag gått ner. men skulle vara kul att ha någon/några att utbyta tankar och tips med!

• lilla fia

Jag hänger på... jag har 14kilo som jag vill bli av med.. började från början med 17kilo så 3kilo - än så länge.. Är ute och går med barnvagnen och tänker på vad jag stoppar i munnen..
    ska försöka ta 5kilo per delmål

• MiLLa80

kör ni med någon speciellt diet eller bara "sunt förnuft"?

• Maddisen80

Hejsan får jag vara med fast jag har 33 kg övervikt? Jag vägde mig idag ,blev inte glad, jag väger 103,3 kg så nu jävla ska jag trappa ner mina antipressiva.

Yezzicka skrev 2008-06-09 11:39:24 följande:
    Har deltagit i flera trådar om viktnedgång. Men tycker faktiskt att de har en förmåga att dö ut efter ett tag. Lite synd tycker jag. Därför startar jag nu upp en helt ny tråd för oss som behöver läsa om hur andra har det. Dela med dig av dig själv och dina erfarenheter om viktnedgång/uppgång, träning, klädproblem etc. Vad har du för mål och delmål och hur ser just din strategi ut?Välkommen och ett varmt lycka till!Yezzicka
  • Maddisen80

Jag kör gimetoden , försöker vara strikt utan godis mm ,men de är inte de lättaste tyvärr.

• MiLLa80

maddisen80: jag tyckte också att det var supersvårt att sluta med godis när jag körde gimetoden för ett tag sen. det tog 1½- 2veckor innna mitt godis och sötsug försvann.
    sen var jag så dum för ett tag sen och provade några godisbitar och då var jag fast igen!

• Yezzicka

Va kul att vi alla redan är så många. Hoppas att fler känner sig manade att hoppa på det här.

Klart alla kan vara med i kampen mot fettet! Oavsett hur många kilon övervikt man dras med.

• MiLLa80

det första jag ska göra mot "fettet" är att börja röra mer på mig. har börjat cykla till jobbet, inte så långt med någon nytta lär det väl göra.
    Sen hade jag tänkt att jag skulle ut och gå/småspringa efter att jag kommit hem från jobbet.

Svar på tråden -20kg med färre kalorier och mer motion. Följas åt?