• Svar på tråden Jag gjorde en rabarberpaj i fredagskväll. Visst kan jag äta upp det sista ikväll?
  • Dino78

Har den ståt kallt skulle jag äta den iaf. Minst 4 dagar brukar det hålla sig iaf omd et står förslutet i kylskåp. Lukta och smaka, märker du inget konstigt kör på!

DIF i själ och hjärta
  • annikaloppan
    Dino78 skrev 2008-06-09 12:11:35 följande:
    Har den ståt kallt skulle jag äta den iaf. Minst 4 dagar brukar det hålla sig iaf omd et står förslutet i kylskåp. Lukta och smaka, märker du inget konstigt kör på!
    Nej, den har stått inplastad framme i köket.
    Ska du komma över och smaka en bit?
  • greeneyes

hm, har den stått framme skulle jag inte äta. Speciellt inte om den stått överplastad, kondensen blir ju mögel jättefort. Hade du däremot förvarat i kylen hade du lugnt kunnat äta.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • ludenben

men hur ska nån kunna veta det här egentligen?? enda rätta är väl att lukta och smaka. Följ inte fröken perfekts råd om att äta för den kanske är dålig. Typiskt fl att fråga sånt här istället för att använda sitt eget smak och luktsinne.

• kobra

hade det varit köttfärspaj hade jag nog inte ätit om den stått framme men rabarber skulle jag lätt våga äta

• Fröken perfekt

Nej då hade jag inte gjort det heller! Varför förvarade du den inte i kylen??

annikaloppan skrev 2008-06-09 12:12:21 följande:
    Nej, den har stått inplastad framme i köket.Ska du komma över och smaka en bit?
  • annikaloppan
    ludenben skrev 2008-06-09 12:13:33 följande:
    men hur ska nån kunna veta det här egentligen?? enda rätta är väl att lukta och smaka. Följ inte fröken perfekts råd om att äta för den kanske är dålig. Typiskt fl att fråga sånt här istället för att använda sitt eget smak och luktsinne.
    Men lägg ner!
    '
  • Fröken perfekt

Tog för givet att den stått i kylskåpet, det är ju där man brukar förvara lagad mat

ludenben skrev 2008-06-09 12:13:33 följande:
Svar på tråden Jag gjorde en rabarberpaj i fredagskväll. Visst kan jag äta upp det sista ikväll?