• Anonym (Akut!)

Sms lån, någon som har erfarenhet?????

Hjälp!

Har betalat alla mina räkningar och jag har inga betalningasnmärkningar. Men denna månaden fattades det pengar av anledningar fick gå till tandis bla.
    Bad min mamma föra över pengar till mitt konto *vi har olika banker* och nu har inte dessa pengar kommit in ännu! S***t med! *så trött* Pengarna fördes i torsdags och kundtjänst på min bank säger att de ej kan se en inkommande transaktion, men kanske under morgondagen. Min mamma åker utomlands idag så när hon pratade m sin bank i fredags så sade de att pengarna ska komma idag, då det var helgdag i fredags.
    Nu är det ett tag kvar till barnbidraget och jag har under 50 kr kvar på mitt konto och jag känner ingen här *bor 50 min från min mamma* som jag kan låna pengar av.

Nu undrar jag hur sms lån fungerar?Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Sms lån, någon som har erfarenhet?????
  • lunkentuss

Nej nej nej, gör det inte! Räntan är superhög och tar du ett kan du tvingas ta ännu ett och sen är du fast imskiten! Finns det inget anat sätt? Låna av en kompis? Vad som helst... Ring dom du ska betala och fråga om det går att skjuta på en vecka elr så..

• Anonym

Men pengarna borde ju komma in idag väl?
    Om du kan så vänta till dagen är slut.

Annars så funkar det bra med smslån, men det är dyrt. Vet man att man kommer att ha mer pengar nästa månad när lånet ska betalas så är det okej, annars så blir det ju svårt.

• Anonym (Akut!)

Har inga räkningar att betala, bara mat som då ska köpas.

Jo jag väntar tills dagens slut så får vi se...

Jo jag kommer att ha pengar under nästa vecka.

Jo räntan är ju hög på dessa sms lån.

• lunkentuss

Det är alltså "bara" mat du inte har pengar till.. Kan du inte leva på pasta o. ketchup de dgrna då? Låna en feemhundring av en kompis istället, de e inte värt att ta smslån......

• Anonym

Ofta är det oceaner gånger bättre att skaffa ett kreditkort hos din bank än att ta sms-lån. För att täcka oförutsedda utgifter men samtidigt minimera risken för att hamna i en skuldfälla är det bästa att ha ett kort där du får faktura månadsvis på det du handlat förra månaden. På så sätt kan du "periodisera" upp högre kostnader på två månader utan att betala höga räntor.

Så länge du håller koll på kortet och inte använder det i onödan så är det en jättebra liten försäkring mot sånt där. Jag har stoppat undan mitt i bankfacket så att jag slipper ha det liggandes hemma. Använder det enbart för att täcka upp de gånger jag råkar få en stor utgift under en specifik månad.

MYCKET bättre än sms-lån...

• Queen70

Seriöst TS. Har du nånsin hört NÅT positivt om SMS lån NÅN gång??
    Inte inte inte. Dummaste man kan ge sig till att göra.

• Anonym

Smslån har ofta en effektiv ränta på upp till 1000% så undvik det in i det längsta, satsa istället på att knyta en kontokredit till ditt lönekonto istället, där är räntan ca 10%. Tror inte det tar mer än några dagar att fixa en om du går direkt till banken där du bor, det är möjligt att de kan fixa det direkt om du har tur. En annan fördel är att den finns kvar där även efter du betalat tillbaka skulden så på det sättet kan man ha det som en extra buffert att ta av om det skulle behövas någon annan gång.

• LindaBinda

9 av 10 sms-lånare hamnar hos kronofogden.

• Anonym

Gör inte det! Lånar du 3000 ska du betala tillbaka 3600 inom 30 dgr.. Har man pengarna då? N du kommer ångra dig om du gör det.( Talar av erfarenhet...)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-09 12:19:59 följande:
    Men pengarna borde ju komma in idag väl?Om du kan så vänta till dagen är slut.Annars så funkar det bra med smslån, men det är dyrt. Vet man att man kommer att ha mer pengar nästa månad när lånet ska betalas så är det okej, annars så blir det ju svårt.
    Men hur går det till då?Har du nån länk eller nåt behöver själv låna en liten summa vi har värsta krisen här hemma denna månaden.
  • A n k i
    Anonym skrev 2008-06-13 21:09:01 följande:
    Men hur går det till då?Har du nån länk eller nåt behöver själv låna en liten summa vi har värsta krisen här hemma denna månaden.
    Och du tror att ett sms-lån ska göra det bättre? Fundera tre steg till framåt så inser du nog också att det inte är någon bra idé.
  • Anonym

A n k i skrev 2008-06-13 21:18:11 följande:

Och du tror att ett sms-lån ska göra det bättre? Fundera tre steg till framåt så inser du nog också att det inte är någon bra idé.
    Du jag vet själv hur min ekonomi är om jag lånar 2 tusen kan jag lätt betala dom nästa månad så ingen anna ska säga till mig vad jag borde göra vi är vuxna människor för fan. Detta är fösta gången något sånthär har hänt oss. Jag bad ingen komma med råd jag bad om en länk till själva sms lånet vill ingen ge så FINE.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 21:09:01 följande:
    Här har jag lånat från när jag har behövt:
    www.folkia.se
    www.meddelandelan.se

Det är dyrt som sagt, men en bra nödlösning om man vet att man har råd med det nästa månad.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 21:33:28 följande:
    Här har jag lånat från när jag har behövt:www.folkia.sewww.meddelandelan.seDet är dyrt som sagt, men en bra nödlösning om man vet att man har råd med det nästa månad.
    Tack snälla du äntligen någon som faktiskt hjälper istället för att säga saker som man redan vet jag är förfan inget barn.

Tack ännu en gång
  • A n k i
    Anonym skrev 2008-06-13 21:35:37 följande:
    Tack snälla du äntligen någon som faktiskt hjälper istället för att säga saker som man redan vet jag är förfan inget barn.Tack ännu en gång
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 21:35:37 följande:
    Tack snälla du äntligen någon som faktiskt hjälper istället för att säga saker som man redan vet jag är förfan inget barn.Tack ännu en gång
    Det var så lite så!
Svar på tråden Sms lån, någon som har erfarenhet?????