Inlägg från: Flippiliflopp |Visa alla inlägg
  • Flippiliflopp

Hur ofta byter du handdukar?

Handduk i badrummet 1 gång/vecka, badlakan samma. I köket byter jag 2-3 gånger i veckan.

• Flippiliflopp

Hoppetossan 79 skrev 2008-06-09 13:15:38 följande:

Funderar lite. tycker ofta folk har smutsiga handdukar när man kommer hem till folk. Inte alla natruligtvis men ändå ganska många... Undra hur ofta de tvättar. jag menar vi tvättar ca 1 gång per vecka men aldrig att det går att SE att handdukarna är smutsiga... Möjligtvis att mannens handduk kan bli smutsig ibland då han har ett skitigt jobb...
    Känner samma sak, känns ofta som att handdukarna är smutsiga när man är borta på besök. Vi tvättar oftast 2 gånger per vecka men handdukar bara 1 gång per vecka men jag kollar de dagligen om de behövs bytas vilket de oftast inte behövs för vi har inte besök så ofta och sen använder jag och fästmannen våra egna badlakan till händer och ansiktet, så det är bara gästerna som använder handdukarna.
  • Flippiliflopp
    Camarogirl skrev 2008-06-09 13:27:40 följande:
    Svar på #23Har du tänkt på att när du sätter på kranen på toaletten är händerna inte rena efter toalettbesöket. Sedan tvättar du dig. När du efter tvätten stänger av kranen, får du tillbaka basiluskerna som alla otvättade händer lämnat där... Kanske inte ska va så petig hemma, men på jobbet där det finns olika typer av grisar, praktiserar jag "användande av pappershandduk" för att stänga av kranen och låsa upp dörren! Inte minst i tider av magsjuka...Och våra personliga handdukar tvättar vi varje vecka eller tätare vid behov. Lakan byts inför varje helg.Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:17:05 följande:
    Så det finns fler som tänker som mig alltså Hemma är jag inte petig eftersom det är familjens baciller som yr runt, dom måste man vänja sig vid. Men när jag är borta eller ute på stan, jobb så har jag alltid en liten flaska med handsprit i för jag vet hur snuskigt det är på alla offentliga toaletter.
Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?