Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Hur ofta byter du handdukar?

tvättar varannan / var 3edag o då åker alla handdukar, kläder, sängkläder osv med i tvätten..
    lika bra o ta allt på samma gång när man ändå tvättar hehe..

• Tjej 83
    MariaN skrev 2008-06-09 13:09:38 följande:
    Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:05:19 följande:
    herregud! tvättar du allt det så ofta!?
    [/citat]

Hoppetossan 79 skrev 2008-06-09 13:11:21 följande:
    [citat]
    Jisses.. Gör ni inget annat än och tättar byta alla lakan och handdukar var tredje dag... Det innebär ju MINST 5 makiner med bara handdukar och lakan var trejde dag... Alltså 10 maskiner i veckan med bara det... I alla fall skulle det bli det hos oss...
    de är la inte mycket.
    vi är 2 vuxna o en 2åring,
    så våra kläder på 3 dagar är ju inte många.
    2 stora lakan o örngott + 1 litet lakan o örngott.
    3 handdukar, 2 badlakan + 1 litet.

det är ju ingenting... sen är de så gött o krypa ner i en nybäddad säng så ja måste ju bädda rent ofta eller så är ja bara knäpp hahha

just tvättat 2 maskiner så nu är jag klar.
  • Tjej 83

Hoppetossan 79 skrev 2008-06-09 13:15:38 följande:

Funderar lite. tycker ofta folk har smutsiga handdukar när man kommer hem till folk. Inte alla natruligtvis men ändå ganska många... Undra hur ofta de tvättar. jag menar vi tvättar ca 1 gång per vecka men aldrig att det går att SE att handdukarna är smutsiga... Möjligtvis att mannens handduk kan bli smutsig ibland då han har ett skitigt jobb...
    inte alla som tvättar sig med vatten o tvål, vissa har så brått så de tar 2 droppar vatten på händerna o drar av smutsen på handduken.
    de är så äckligt. men sett smutsiga handdukar hos folk.. o då tar ja papper o torkar mina händer med hehe..
Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?