Inlägg från: Hoppetossan 79 |Visa alla inlägg
  • Hoppetossan 79

Hur ofta byter du handdukar?

Vi byter nog ungefär en gång i veckan.
    Alla har varsin handduk så vi delar inga "handhanddukar" vilket ju gör att de håller lite längre.. Gästhandduken byts samtidig som våra handdukar oavsett om den blivit använd eller inte samt om man har haft kalas eller så då brukar vi nog byta den före och efter kalaset.

Naturligtvis så har vi varsin badhandduk också

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Hoppetossan 79
    Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:05:19 följande:
    tvättar varannan / var 3edag o då åker alla handdukar, kläder, sängkläder osv med i tvätten..lika bra o ta allt på samma gång när man ändå tvättar hehe..
    Jisses.. Gör ni inget annat än och tättar
    byta alla lakan och handdukar var tredje dag... Det innebär ju MINST 5 makiner med bara handdukar och lakan var trejde dag... Alltså 10 maskiner i veckan med bara det... I alla fall skulle det bli det hos oss...
  • Hoppetossan 79
    Miss Lau skrev 2008-06-09 13:11:56 följande:
    Oj, byter ni allas sängkläder var tredje dag? För oss tar det typ tre dagar att tvätta allas sängkläder
    Ha ha det var typ så jag kände också....
  • Hoppetossan 79

Funderar lite. tycker ofta folk har smutsiga handdukar när man kommer hem till folk. Inte alla natruligtvis men ändå ganska många... Undra hur ofta de tvättar. jag menar vi tvättar ca 1 gång per vecka men aldrig att det går att SE att handdukarna är smutsiga... Möjligtvis att mannens handduk kan bli smutsig ibland då han har ett skitigt jobb...

• Hoppetossan 79
    Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:14:38 följande:
    de är la inte mycket.vi är 2 vuxna o en 2åring,så våra kläder på 3 dagar är ju inte många.2 stora lakan o örngott + 1 litet lakan o örngott.3 handdukar, 2 badlakan + 1 litet.det är ju ingenting... sen är de så gött o krypa ner i en nybäddad säng så ja måste ju bädda rent ofta eller så är ja bara knäpp hahhajust tvättat 2 maskiner så nu är jag klar.
    Det är ju skitjobbigt att byta lakan...
    Vi har
    3 Stora påslaken
    1 litet påslakna
    7 stora örngott
    1 litet örngott
    1 dubbelsängs underlaka
    2 enkelsängslakan

= minst tre maskiner

På nedervåningen har vi
    4 badlakan (två större och två något mindre)
    3 st större handhanddukar
    2 st gästhanddukar (barnens)

På övervåningen
    2 badlakan
    2 handhandukar

Sen har vi 
    2 fothanddukar (en på varje våning)

Sen har vi en gästsäng också 
    med stort påslakan, underlakan och två örnogott och det räknade jag inte ens med innan...

Vi är två vuxna och två barn (3 och 1 år)

Har säkert 6 maksiner med klädtvätt i veckan också...

• Hoppetossan 79
    Camarogirl skrev 2008-06-09 13:27:40 följande:
    Svar på #23Har du tänkt på att när du sätter på kranen på toaletten är händerna inte rena efter toalettbesöket. Sedan tvättar du dig. När du efter tvätten stänger av kranen, får du tillbaka basiluskerna som alla otvättade händer lämnat där... Kanske inte ska va så petig hemma, men på jobbet där det finns olika typer av grisar, praktiserar jag "användande av pappershandduk" för att stänga av kranen och låsa upp dörren! Inte minst i tider av magsjuka...Och våra personliga handdukar tvättar vi varje vecka eller tätare vid behov. Lakan byts inför varje helg.Tjej 83 skrev 2008-06-09 13:17:05 följande:
    Usch jag tycker också det är jätteäckligt.
    Jag stänger alltid av kranen med papper på offentliga toaletter och låser upp och öppnar med papper eller armbågen....
    Hemma är jag inte så noga med det... Här har man ju lite mer koll på städningen
  • Hoppetossan 79
    LykkeLee skrev 2008-06-09 13:42:11 följande:
    Har ni speciella handdukar till fötter?
    Ja alltså typ sånna lite grövre som vi har när man går ut ur duschen så det inte blir så blött och halt på golvet..
Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?